Rady a tipy

28.07.2019
„Je to tak, třebaže to je k nevíře, že jeden přehmat ve skříni vyvolá dojem šejdíře. Holt je to pravda odvěká – šaty i dnes dělaj člověka“, tak by mohl znít zmodernizovaný text známé písničky od Voskovce a Wericha. Co si tedy obléct, když vás čeká opravdu důležitá schůzka s investorem, chcete působit důvěryhodně s cílem zaujmout a ideálně uzavřít obchod? První dojem – polovina (ne)úspěchuPředstavte si schůzku s investorem jako první rande. Oba se vidíte poprvé a nic moc o sobě nevíte. Bude vám více imponovat potenciální protějšek, který na vaše první setkání dorazí ve pomačkaném...
08.06.2019
Častokrát slýcháme, že startupy jsou doména mužů a že ženy hrají v oblasti zakládaní firem a nových nápadů významně menší roli. Jak to tedy doopravdy je?Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že 80 až 90 % autorů projektů, kteří navštěvují naše kanceláře, jsou muži. Je ale také pravda, že v posledních letech se situace začíná měnit. Je to patrné zejména v oblasti coworkingových center, kde mladé projekty a jejich zakladatelé spolu sdílejí pracovní prostory i zkušenosti. Když pak takový prostor našich partnerů navštívíme, všímáme si rozšiřujícího se ženského elementu, než tomu bylo v minulosti....
05.05.2019
Víte, co jsme již mnohokrát řekli novým klientům, kteří k nám přišli hledat investora do svého projektu? “Můžete mít sebelepší produkt nebo službu, ale v momentě, kdy se o tom nikdo nedozví, je celá práce zbytečná.” A tak to opravdu je. Marketing je stěžejní součást ověření, uvedení a akcelerace projektu vůči trhu a mělo by na něj myslet prakticky od počátku.Obecně se u startupů uvádí, že náročnost marketingu mnohdy přesahuje i polovinu rozpočtu celého projektu. A proto může být jak dobrým, tak zlým pánem, pokud se správně neuchopí.Marketing jako zpětná vazbaČasto se stává, že noví klienti...
14.04.2019
Častokrát se v naší praxi potkáváme se situacemi, kdy má zakladatel startupu obavy, že mu v průběhu přípravy či uvedení své myšlenky v realitu jeho nápad někdo ukradne.Z naší zkušenosti je tato paranoia spíše zbytečná, ale na druhou stranu je vhodné být opatrný. Týká se to zejména osob, se kterými se při budování startupu dostanete do styku.K uvedení příkladu nemusíme chodit daleko, a to rovnou k založení největší sociální sítě na světě – Facebooku.Jak to vlastně bylo, s tím Facebookem?Když Mark Zuckerberg se svým parťákem Eduardem Saverinem přemýšleli, jak se v roce 2006 na elitní Harvardské...
26.03.2019
Ve světě, kterému vládnou peníze, je náležitě motivovaný tým na jedné prvních příček, která určuje případný úspěch mladého startupu. Bez podpory týmu totiž samotný zakladatel roztlačí svůj startupový vlak jen velice obtížně.Peníze až na prvním místěA jak tedy dostatečně motivovat svůj tým? Zpravidla fungují dvě možnosti, jak dát dohromady ty nejlepší lidi. První je získat dostatek financí od investorů, abyste si ten nejkvalitnější tým mohli koupit. Peníze totiž mají jednu výhodu. Lidé, včetně těch nejšikovnějších, je následují. A je to logické. Každý člověk musí platit svoje účty a ti, kteří...
10.03.2019
V dnešní době, kdy se neustále klade větší důraz na rychlost a kvalitu práce, je až k údivu, kolik lidí neřeší možnosti sebevzdělávání a mentoringu. Pokud si toto téma vztáhneme na autory nových projektů, tak ti mají mnohdy svou představu o tom, jak by měl jejich projekt fungovat, ale už často netuší, jak by měli fungovat oni sami, jak se zlepšovat a posouvat kupředu. A právě k určitému progresu slouží koučing, který vás provede osobnostním rozvojem, a mentoring, jenž vás nakopne k pracovnímu zlepšení. Hledat nové směry a rozvíjet sePokud se budeme bavit o koučingu, tak je...
05.03.2019
Vize je nejdůležitějším článkem každého začínajícího projektu, ale zároveň také bodem, který se snadno ztrácí ze zřetele. Jak s vizí pracovat, aby ji ctil i tým? A co dělat, když zjistíte, že zmizela?Společný cílAbychom si mohli říct, co dělat, když tým přestane věřit vizi, je dobré si i povědět, jak k ní přistupovat. Na samotném počátku by si měl autor se svými lidmi sednout a společně si stanovit společné představy, kam by měl projekt i jeho energie směřovat. Nejlepší je sepsat si veškeré nápady do dokumentu. Vždyť vize firmy je svým způsobem něco jako stanovy, ústava či všeobecně...
20.02.2019
Být současně podnikatelem i studentem vyžaduje několik předpokladů k dosažení úspěchu, a to jak v podnikání samotném, tak i ve zvládnutí studijního programu. Nebudeme zde rozebírat možnosti podnikání na střední či dokonce základní škole, protože se jedná o velmi náročnou a ojedinělou situaci, která sebou nese řadu i právních komplikací vzhledem k nízkému věku mladých podnikatelů.Podnikatelem na školePodnikání při vysoké škole možné je a sami jsme to zažili. Jen je potřeba si uvědomit pár důležitých aspektů, které budou vaše snažení ovlivňovat každý den. Tím prvním a...
03.02.2019
Tento článek chceme věnovat všem, kteří pojem crowdfunding neznají nebo nad ním přemýšlejí jako nad možnou variantou financování svého záměru.Pojem crowdfunding je spojení dvou slov: crowd, což znamená dav, a funding financování – do češtiny tedy lze přeložit jako “davové financování”. Jeho cílem je nabídnout potenciálním klientům produkt nebo službu, kterou si od vás koupí, a zároveň vám přispějí na rozjezd vašeho projektu.Ve světě funguje několik variant crowdfundingu a neustále vzniká celá řada variací, přičemž tyto jsou nejznámější: odměnový, charitativní, equity (podílový), P2P…  ...
26.09.2018
Zkoušeli jste někdy ochránit váš nápad nebo know-how u příslušného Úřadu pro průmyslové vlastnictví? My ano. Možná jsme měli smůlu, ale patentové řízení na technologické know-how, které jsme s kolegou chtěli zabezpečit, a věřili, že vše zvládneme za pár měsíců, se nakonec táhlo tři roky. Stálo nás to hodně peněz, energie a dokonce jsme v průběhu museli i vyměnit našeho poradce, a to se jednalo o patent pouze pro Českou republiku.Další úskalí tohoto procesu také je, že se schválený patent objeví v evropské databázi patentového úřadu Evropské Unie. Pokud tedy nevynaložíte ještě více peněz na...

Stránky