Blog o investicích, startupech a podnikání

12.06.2019
V roce 2016 nás oslovil Michal Richter se svým projektem LIVE SWEATERS. Tehdy byl projekt hlavně na papíře a trvalo celé tři měsíce, než jsme jej spolu s ním připravili pro představení investorům. Nicméně vložený čas se vyplatil a na projekt se brzy po jeho zalistování do naší databáze přihlásil člen Busyman Klubu, který po krátké době od seznámení se s Michalem do něj investoval. Nyní, po téměř třech letech, projekt úspěšně expanduje díky novým produktovým řadám a před pár dny otevřel nový showroom na pražských Vinohradech.Držíme palce a přejeme Vám mnoho spokojených zákazníků Michale!LIVE...
12.06.2019
Koncem května proběhlo třetí sezení "Na pivko s investorem" s andělskými investory z našeho Busyman Klubu, klasicky u kulatého rytířského stolu v legendární restauraci Katr.Téma diskuze: Jak určit hodnotu startupu nebo začínající společnosti! Každý z nás, kdo už investoval do projektu v počáteční fázi si je velice dobře vědom toho, že ohodnotit "nápad" je zcela jiná disciplína než ocenit výnosové nemovitosti nebo zaběhlé firmy. K jakým závěrům se tedy došlo?Investoři se shodli, že klíčovým parametrem pro určení správné valuace startupu je určitě perfektně zpracovaný a věrohodný business plán...
08.06.2019
Častokrát slýcháme, že startupy jsou doména mužů a že ženy hrají v oblasti zakládaní firem a nových nápadů významně menší roli. Jak to tedy doopravdy je?Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že 80 až 90 % autorů projektů, kteří navštěvují naše kanceláře, jsou muži. Je ale také pravda, že v posledních letech se situace začíná měnit. Je to patrné zejména v oblasti coworkingových center, kde mladé projekty a jejich zakladatelé spolu sdílejí pracovní prostory i zkušenosti. Když pak takový prostor našich partnerů navštívíme, všímáme si rozšiřujícího se ženského elementu, než tomu bylo v minulosti....
15.05.2019
Již po druhé jsme ve spolupráci s Jihočeskou hospodářskou komorou pořádali trénink a workshop v rámci mezinárodního projektu pod záštitou Evropské unie s názvem „Od myšlenky k realizaci“. Tentokrát pro zástupce státních organizací, jejichž úkolem je rozvíjet a předávat kulturní dědictví Jihočeského kraje a podporovat začínající projekty z této oblasti. Pro lepší představu se jednalo o zástupce jihočeských muzeí, galerií, ale i organizátory festivalů, koncertů a dalších kulturních akcí. Museli jsme se myšlenkově posunout o úroveň výš a...
05.05.2019
Víte, co jsme již mnohokrát řekli novým klientům, kteří k nám přišli hledat investora do svého projektu? “Můžete mít sebelepší produkt nebo službu, ale v momentě, kdy se o tom nikdo nedozví, je celá práce zbytečná.” A tak to opravdu je. Marketing je stěžejní součást ověření, uvedení a akcelerace projektu vůči trhu a mělo by na něj myslet prakticky od počátku.Obecně se u startupů uvádí, že náročnost marketingu mnohdy přesahuje i polovinu rozpočtu celého projektu. A proto může být jak dobrým, tak zlým pánem, pokud se správně neuchopí.Marketing jako zpětná vazbaČasto se stává, že noví klienti...
02.05.2019
Téma: Standardy připravenosti startupových projektů pro vstup investoraMinulý týden proběhla už druhá akce Na pivko s investorem, vol. 2 a jsme upřímně rádi, že se naše řady rozšířily. Je to pro nás známkou toho, že investory z Busyman klubu zaujal nejen formát, kde můžeme společně diskutovat praktické poznatky i neformálně vyměňovat zkušenosti, ale i řešený obsah. Tentokrát jsme řešili téma: "Standardy připravenosti startupových projektů pro vstup investora". Bylo zajímavé pozorovat, jak se diskuze samovolně rozbíhá. Téma je evidentně velmi živé i aktuální a v některých momentech jsme ji...
14.04.2019
Častokrát se v naší praxi potkáváme se situacemi, kdy má zakladatel startupu obavy, že mu v průběhu přípravy či uvedení své myšlenky v realitu jeho nápad někdo ukradne.Z naší zkušenosti je tato paranoia spíše zbytečná, ale na druhou stranu je vhodné být opatrný. Týká se to zejména osob, se kterými se při budování startupu dostanete do styku.K uvedení příkladu nemusíme chodit daleko, a to rovnou k založení největší sociální sítě na světě – Facebooku.Jak to vlastně bylo, s tím Facebookem?Když Mark Zuckerberg se svým parťákem Eduardem Saverinem přemýšleli, jak se v roce 2006 na elitní Harvardské...
26.03.2019
Ve světě, kterému vládnou peníze, je náležitě motivovaný tým na jedné prvních příček, která určuje případný úspěch mladého startupu. Bez podpory týmu totiž samotný zakladatel roztlačí svůj startupový vlak jen velice obtížně.Peníze až na prvním místěA jak tedy dostatečně motivovat svůj tým? Zpravidla fungují dvě možnosti, jak dát dohromady ty nejlepší lidi. První je získat dostatek financí od investorů, abyste si ten nejkvalitnější tým mohli koupit. Peníze totiž mají jednu výhodu. Lidé, včetně těch nejšikovnějších, je následují. A je to logické. Každý člověk musí platit svoje účty a ti, kteří...
10.03.2019
V dnešní době, kdy se neustále klade větší důraz na rychlost a kvalitu práce, je až k údivu, kolik lidí neřeší možnosti sebevzdělávání a mentoringu. Pokud si toto téma vztáhneme na autory nových projektů, tak ti mají mnohdy svou představu o tom, jak by měl jejich projekt fungovat, ale už často netuší, jak by měli fungovat oni sami, jak se zlepšovat a posouvat kupředu. A právě k určitému progresu slouží koučing, který vás provede osobnostním rozvojem, a mentoring, jenž vás nakopne k pracovnímu zlepšení. Hledat nové směry a rozvíjet sePokud se budeme bavit o koučingu, tak je...
05.03.2019
Vize je nejdůležitějším článkem každého začínajícího projektu, ale zároveň také bodem, který se snadno ztrácí ze zřetele. Jak s vizí pracovat, aby ji ctil i tým? A co dělat, když zjistíte, že zmizela?Společný cílAbychom si mohli říct, co dělat, když tým přestane věřit vizi, je dobré si i povědět, jak k ní přistupovat. Na samotném počátku by si měl autor se svými lidmi sednout a společně si stanovit společné představy, kam by měl projekt i jeho energie směřovat. Nejlepší je sepsat si veškeré nápady do dokumentu. Vždyť vize firmy je svým způsobem něco jako stanovy, ústava či všeobecně...

Stránky