Co dělat když: Nevím, jak financovat svůj projekt

Už se vám někdy stalo, že jste měli v hlavě skvělý nápad, ale zavrhli jste jej při položení otázky, kde na to vzít peníze? Financování své myšlenky, projektu, startupu, firmy, říkejme tomu, jak chcete, je zkrátka jednou z nejpodstatnějších věcí, a to nejen při samotných začátcích. A zároveň vypadá jako jedna z těch nejsložitějších, ale nemusí tomu tak vždy být.

Půjčky dobře promyslete

Jaké máte vlastně možnosti financování projektů, chcete-li začít podnikat nebo expandovat? První, co vás napadne, jsou určitě vlastní zdroje. Ty ale bývají často omezené a v mnoha případech i nedostatečné.

Dále si můžete půjčit od rodiny či kamaráda, ale v případě neúspěchu (ale občas vlastně i úspěchu), riskujete nejen peníze, ale i rodinné vztahy a přátelství, a vězte, že takové riziko za žádný byznys nestojí.

Určitě také každého napadne zvážit půjčku od některé z bankovních institucí nebo jiných společností, které poskytují půjčky. Zde ale velmi často narazíte nejen na nevýhodné úroky, dlouhá léta splácení, ale především podmínku ručení vlastním majetkem – a zde je míra rizika opět velmi vysoká.

Investor jako výhodná volba

Nabízí se však i varianta, která s sebou nese nejvíce pozitiv, což je možnost financování projektu soukromým kapitálem, a to jak prostřednictvím crowdfundingu nebo přímým vstupem investora do vašeho projektu. Kromě požadovaných peněz můžete jako přidanou hodnotu získat aktivního investora, který vám dokáže pomoci v těch oblastech, ve kterých nemáte dostatečné zkušenosti, například řízení samotné firmy, marketing nebo obchodní vztahy. Nevýhodou je, že se ve prospěch investora vzdáte dohodnutého podílu na vašem projektu.

Jak se na takového investora připravit, co od vás bude požadovat a jak zvýšit úspěšnost vstupu investora do mého projektu? Na tyto otázky se podíváme v dalším článku.

A ještě jedna důležitá rada na závěr – finance od investora mají stejnou hodnotu jako vaše vydělané peníze, proto k investici přistupujte vždy tak, jako byste si projekt financovali sami.

TĚMTO PROJEKTŮM JSME POMOHLI VYRŮST

Autor: 
Jakub Kočí, Busyman.cz

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.