Máte za sebou první úspěšný krok – dostali jste se na schůzku s investorem. Nyní ale předpokládejme, že se vám podařilo potenciálního budoucího partnera zaujmout a má zájem o konkrétnější či doplňující materiály. Jak postupovat dále, abyste něco nepokazili a dostatečně uspokojili jeho požadavky?
Zde se krásně hodí rčení: „Kujte železo, dokud je žhavé.“ Pokud se spojíte s investorem až třeba po měsíci od první schůzky, tak už pravděpodobně nebude mít z vaší spolupráce ten správný feeling jako bezprostředně po setkání.
Na závěr schůzky s investorem je tedy dobré si vyjmenovat, odsouhlasit a zapsat, co vše po vás bude chtít a hlavně si říct, do kdy se mu máte ozvet. Na toto jsou investoři velmi hákliví, takže pokud termín uplyne a vy nedáte vědět, že podklady zašlete o trochu později, tak rapidně klesne jeho zájem, protože to bude vnímat jako nezodpovědné a neseriózní jednání.
Když už vynaložíte čas, práci, peníze a energii, abyste se dostali na takové jednání, tak je nesmysl vše najednou nechat plavat. Několikrát jsme zažili, že jsme projekt dostali na schůzku s investorem, ten projevil zájem o spolupráci a vyžádal si další podklady. A najednou autor přestal být aktivní a nedodal, co měl a dále nic neřešil. Je to obrovská škoda, ztráta času všech zúčastněných a zejména úplně nepochopitelný čin.
Pokud po vás investor bude chtít podklady, u kterých se ukáže, že vám jejich příprava zabere více času, nebojte se ho informovat o aktuálním stavu. Minimálně to ocení a uvidí snahu o otevřenou a transparentní komunikaci.
S požadavky na rozšiřující podklady určitě počítejte už od začátku, investor si však může vyžádat i vyloženě specifické informace.
Nejčastěji investoři vyžadují podrobnější rozpad investic, odhad budoucích příjmů, detailní obchodní strategii a monetizační zdroje s jejich analýzou (kolik a na čem budete vydělávat).
Závěrem bychom chtěli zmínit, že schůzkou s investorem celý kolotoč začíná. Ukažte mu, že na to máte, a že jeho investici dokážete zhodnotit!