Dětská dokonalost jménem Barbie

Začátky panenky Barbie lze hledat již ve třicátých let dvacátého století, a mladého manželského páru Ruth A Elliota Handlerových.
Ruth byla ambiciosní mladá žena snící o univerzitě, velké kariéře, avšak její rodiče v jejich konzervativním pohledu na svět žádali Ruth, aby se spíš držela tradice, vdala se a založila rodinu. Ruth si našla přítele, avšak svého snu o studiích se nevzdala a vysokou školu vystudovala i přesto, že ještě při studiích se ji narodila dcera Barbie a brzy po ní i syn Ken.
V polovině 40. let vlastnili Handlerovi firmu na výrobu dřevěných rámů na obrazy. Elliot a jeho obchodní partner vyráběli a Ruth měla na starosti prodej. Elliot začal z odřezků dřeva vyrábět malý nábytek pro panenky a to byl začátek jejich obchodu s hračkami.

Bylo to v roce 1945, kdy Ruth a Elliot přizvali svého blízkého přítele Harolda Mattsona, aby spolu založili společnost vyrábějící nejznámější a nejúspěšnější panenku, která kdy byla. Svoji firmu nazvali MATTEL - složeninou jména MATTson a ELliot. Mattel se rozrostl z velmi prosperující malé firmy do obchodního gigantu.

V polovině 50. let si Ruth při návštěvě Švýcarska koupila německou panenku Lilli, která byla prvně vyrobená v roce 1955. Byla oblečená podle jedné známé postavy z příběhů, jaké vycházely v německých novinách Bild. Lilli byla vyrobená z tvrdého plastu a měla boty a náušnice. Byla dostupná ve dvou velikostech, 11 nebo 7 palcích. Měla dlouhé vlasy zapletené do copu a dalo se na ní sehnat spousta šatů a modelů. Právě Lilli je tou panenkou, která inspirovala Ruth Handlerovou, aby vytvořila panenku Barbie.

Ruth věděla, jak by měla její Barbie vypadat. S pomocí techniků a inženýrů z Mattelu se narodila první Barbie. Ruth potom najala módní návrhářku Charlotte Johnsonovou, aby vybavila šatník pro Barbie.
V roce 1958 získala Barbie patent. Byla to panenka, jaká v těch letech neměla obdoby. Byla ohebná, souměrná a krásná, a to všechno při výšce 11 palců (tj. necelých 28 cm).

Papírové panenky té doby měly vyklidit místo pro třídimenzionální krásku s garderóbou nepřekonalené kvality. Ruth a Elliot pojmenovali novou panenku podle svojí dcery, Barbie. Brzy na to vznikla také druhá postavička, přítel panenky Barbie, kterého manželé Handlerovi pojmenovali podle jejich syna, Ken.

V roce 1959 si Barbie našla cestu na přehlídku hraček v New Yorku, kde ale byla chladně přijata od obchodníků s hračkami. Přišlo jim příliš riskantní nakoupit a prodávat Barbie, protože byla úplně jiná než v té době oblíbené panenky. Po uvedení Barbie do obchodů byla veřejnost jiného názoru. V roce 1960 se změnila móda a objednávky do firmy Mattel se jen hrnuly. Během deseti let nakoupili lidé panenek Barbie za 500 miliónů dolarů.

V roce 1980 Mattel koupil výrobce her Nintendo, se kterým zažívají v následujících 15-ti letech obrovský boom, stejně jako rozšiřoval nabídku zboží a hraček, kterými zaplavil svět. V roce 1999 společnost vykazovala obrat ve výši 6,2 miliardy Dolarů ročně. V roce 2013 byla společnost vyhlášena jako jedna z top největších společností světa.

Zdroj: barbie.unas.cz / wikipedia.org

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.