1. Rate My Speech
Nahrajete si svoji řeč a necháte se ohodnotit. Na první pohled užitečné. Umět mluvit na veřejnosti je důležité a nechat se ohodnotit nezávislími lidmi zní docela lákavě. Aplikace však nepřilákala dostatek uživatelů a ztroskotala tak v podstatě na nezájmu. Zakladatel Attila Szigeti však uznává, že měli spíše jen prototyp služby, než propracovanou a životaschopnou aplikaci.
Jaké poučení si z krachu projektu bere sám zakladatel? Napsal o tom!
2. Udesign
Navrhnete, vytvoříte a koupíte oblečení. To zní jako snová aplikace z budoucnosti a rozhodně i jako milionový nápad. Koho by napadlo, že projekt ztroskotá na obyčejném, jak majitelé přiznali, nedoržení původní vize a vyhazování peněz za marketing. O službu byl překvapivě i docela nízký zájem.
Zajímá vás, co o svém krachu napsal sám tvůrce? Jeho vyjádření a snad i poučení najdete zde
3. Kolos
Přesto že se Kolos zdá jako atraktivní produkt, na trhu už pár podobných je a bohužel (pro zakladatele Kolosu) i hezčích. Nejspíš i proto o něj nebyl takový zájem.
Jak se k prohře staví sám zakladatel? Svoji cestu za snem a následný neúspěch popsal zde
4. College Inside View
Myšlenka byla hezká. Při výběru vysoké školy je těžké se zorientovat a správně vybrat tu pravou. Pomocníkem měla být aplikace, kde budou vysokoškolští studenti psát reálné recenze svých škol. Dělit se se zájemci o opravdové zkušenosti. Jak však popsal sám zakladatel projektu, nenašlo se dost recenzentů. Sám majitel aplikace popisuje obrovský nezájem nejen ze strany studentů, kteří by tak mohli pomoci těm budoucím, tak i nezájem různých školních organizací a spolků. Stejně tak investorů, kteří v projektu neviděli reálnou návratnost.
Všechny chyby a kroky ke spuštění a pak i k samotnému pádu popisuje majitel aplikace zde
5. Poliana
Propojené politiků s veřejností se nadějnému projektu nepodařilo z důvodu nedostatku financí.
Důvody neúspěchu popisují zakladatelé přímo na webu zde
6. Starthead
Český nápad na mezinárodní crowdfunding se úspěchu nedočkal. Web, který by podporoval mladé lidi a jejich originální nápady pomocí skupinového financování, narazil na nedostatku zajemců o službu.
Máte chvilku? Přečtěte si orignální článek samotného tvůrce. Jeho popis letitého snažení prorazit na trhu je ukázkou té méně slavné stránky podnikání. Dokazuje, že úspěchy se prostě nerodí ze dne na den a že na těch několik štastlivců s úspěšnými aplikacemi, připadá stovky těch, co se roky snaží bez výsledku. Článek je v českém jazyce zde