24/07/2018 (17:00) BUSYMAN DAY

Originální podnikatelská myšlenka není vždy zárukou úspěchu

Konečně máte zajímavý nápad na podnikání, o kterém jste přesvědčen, že Vám tentokrát přinese úspěch a že Váš byznys bude prosperovat? Ne všechny originální nápady vedou k úspěchu. I když se Vám může zdát, že nic originálnějšího již vymyslet ani nelze, nechte si poradit od ostatních, kteří mohou mít jiný pohled na věc.

 

Stalo se Vám někdy, že za Vámi přišel známý, který Vám nadšeně začal popisovat jeho podnikatelský záměr a přesvědčoval Vás, že si odstartováním tohoto byznysu vydělá mnoho peněz? Vy jste ale po vyslechnutí jeho nápadu měli spíše pocit, že tento podnikatelský plán má určité slabiny a že byste nebyli tak optimističtí? Jak se ale opravdu přesvědčit, že Váš nápad na podnikání bude mít smysl? Obecně platí, že čím originálnější nápad máte, tím se zvyšuje možnost zisků, ale podnikání je současně rizikovější. Při podniknutí několika kroků se můžete přesvědčit o tom, zda bude mít Váš podnikatelský plán opravdu smysl nebo ne. Jedná se o rychlou a levnou metodu.

  1. Poptávka na trhu

Důležité je také, abyste si ověřili situaci na trhu Vašich potenciálních zákazníků. Opravdu Vaši myšlenku ocení spotřebitelé? Jakou konkrétní potřebu bude poskytování Vašich služeb či produktů uspokojovat? Zamyslete se přímo nad Vaší cílovou skupinou, které budete dané služby poskytovat. Jaké má potřeby? Jakými prostředky budete Vaše služby skupině komunikovat?

  1. Názor ostatních

Svěřte se o Vašem podnikatelském nápadu rodině nebo známým. Nejste přesvědčení, zda vy Vám rodina vhodně poradila? Nejhodnotnější pro Vás bude názor člověka, který se již určitou dobu v oblasti podnikání pohybuje a má bohaté zkušenosti se situací na trhu a s jeho požadavky. Tímto způsobem se přesvědčíte, zda je Váš nápad opravdu tak hodnotný, jak si myslíte Vy. Vyhnete se mnoha nepříjemnostem, protože právě osoba zvenčí Vás může upozornit na dané slabiny Vašeho nápadu.

  1. Analýza trhu

Analýza trhu úzce souvisí s bodem 2. Před vstupem na trh je potřeba se seznámit s konkurencí. Zaměřte se na otázky, jaké služby či produkty konkurence nabízí. Jaký je odbyt produktů? Jaké slabiny lze shledávat? Co byste oproti konkurenci udělali jinak? Jaká bude Vaše konkurenční výhoda na trhu?

  1. Podnikatelský plán

Nedílnou součástí startu Vašeho podnikání je vypracování detailního podnikatelského plánu. Tento plán Vám velmi pomůže a díky němu budete mít veškeré Vaše myšlenky a nápady napsány na papíře. Podnikatelský plán představuje jakýsi návod k Vašemu podnikatelskému nápadu a také utřídění Vašich myšlenek na papír. Díky němu se budete řídit jednotlivými kroky, které jste si předem naplánovali.

 

Nevíte jak vypracovat kvalitní a detailní podnikatelský plán? Nezoufejte, v dnešní době si můžete nechat vytvořit podnikatelský plán od profesionálů. Tuto službu nabízí i společnost Busyman.cz.