Pokud si nejste jistí, že do toho chcete jít na 100 % - podnikání se nedá dělat napůl při zaměstnání. Venture kapitalisté potřebují, abyste s podnikáním vstávali i usínali.
Nechoďte za investorem, pokud nemáte ambice ideálně změnit svět - žádný z velkých podnikatelů nezačal podnikat s tím, že si potřebuje vydělat na PlayStation.
Když nemáte byznys plán - Ondřej Bartoš je přesvědčený o tom, že může nesmírně pomoci (ve skutečnosti byznys plány miluje). "Poprvé jsem byznys plán neměl, přesto firma založená v roce 1996 stále funguje. V roce 2000 jsem měl byznys plán, všechno sedělo, marketingový plán byl nádherný a firma zkrachovala po roce. Z toho vyplývá, že byznys plán není samospasitelný. Když ho ale napíšete správně, zvýšíte šance na úspěch," řekl na přednášce.
Když nemáte byznys model - to znamená, že nevíte, jak na byznysu vydělat. Na internetu jsou veličiny jako návštěvnost zaměňovány za dolary v kapse. Facebook přivedla vysoká návštěvnost a neexistence byznys modelu na pokraj krachu.
Trh nemá potenciál - jestliže si zvolíte podnikání na trhu, který nemá možnost uživit vaši firmu, byznys plán vám nepomůže.
Produkt neřeší problém - když chcete podnikat, zamyslete se několikrát, jestli váš produkt vůbec někdo chce. Podnikání vždy řeší nějaký problém, i když to na první pohled není zřejmé.
Pokud neznáte trh, zákazníka a konkurenci - podnikatelé často říkají, že jejich produkt nemá konkurenci, čímž ovšem prozrazují svoji neznalost. Konkurence vždy existuje, i když může být "jen" nepřímá.
Pokud nejste nadšení - z podnikatele musí být cítit obrovské nadšení a zapálení pro věc. Když budete sami pochybovat o svém byznysu, jak chcete přesvědčit investora, aby vám dal svoje peníze?
Pokud jste neudělali všechno, co jste mohli udělat před schůzkou - neříkejte na setkání s investorem, že jste ještě nestihli dokončit průzkum trhu. Raději přijděte za měsíc, ovšem perfektně připraveni. Udělejte naprosto všechno, co lze uskutečnit bez peněz požadovaných od investora.