V roce 2007 prodal známý český řetězec ve svých 57 prodejních centrech a na e-shopu 21 kusů benzinových vřetenových sekaček. Rok nato jsme s jednou prodejnou a e-shopem prodali v té samé cenové kategorii 170 kusů sekaček zcela neznámé značky. To znamená, že jsme se ze 2 kusů na 1 mil. obyvatel dostali na 17 kusů na 1 mil. obyvatel. V ten samý čas se v Británii prodávalo přes 100 kusů na 1 mil. obyvatel. Z toho vyplývá, že při přepočtu na obyvatele v klíčových trzích EU je potenciál prodeje 30 tis. až 100 tis. kusů ročně při podílu trhu max. 5 %.
Přesná statistika prodeje sekaček v ČR není. Ale z historických dat víme, že se to příliš neliší od počtu nově prodaných aut v ČR, tedy kolem 150 tis. kusů. Pro vřetenové sekačky je potenciální podíl až 10 %, realisticky 5 %, a když vezmeme v potaz zavedenou konkurenci, může to být pro začátek 1 %, což je cca 1 500 kusů ročně jen v ČR.
Nikou na trhu sekaček na trávu jsou vřetenové sekačky. Vřetenové sekačky zná skoro každý, ale jen ty, které se ovládají manuálně a je s nimi hrozná dřina. Motorové vřetenové sekačky se používají všude, kde záleží na nízkém a hustém pažitu. Výrobců je na světě málo, pokud pomineme ty, kteří se zaměřují na golfové trávníky. Většinou jsou jejich produkty velmi zastaralé a hlučné. Moderní způsoby výroby a nové technologie umožňují vytvořit moderní produkt za rozumnou cenu, vstoupit na trh a stát se králem na trhu nadšených trávníkářů (po celém světe jsou jich statisíce), které baví jejich trávník pravidelně šlechtit.
Vytváříme tři modely od sekaček pro malé trávníky po sekačky pro fotbalová hřiště. Autor založil firmu, která si klade za cíl stát se největším výrobcem vřetenových sekaček v EU.
Autor vřetenové sekačky studoval a již 14 let se jim intenzivně věnuje formou importu, vývoje, výroby, prodeje, servisu. Sám o sobě tvrdí, že je „trávníkář“, takže chce pro svůj trávník to nejlepší. Proto se snaží vyrobit takovou sekačku, která by jej samotného jako uživatele nadchla.
V roce 2008 začal dovážet do ČR z Anglie první vřetenové sekačky. V roce 2013 založil firmu a v roce 2015 začal vyrábět pod touto značkou první model vřetenové sekačky a o dva roky později i model druhý. Do roku 2019, kdy svůj podíl prodal a odešel z vedení, dokázal dodat sekačky do 25 zemí světa, získal German Design Award a bylo dosaženo obratu přes 30 mil. Kč. V této firmě vedl autor tým čítající cca třicet lidí.
Autor patří mezi průkopníky prodeje vřetenových sekaček v ČR, ale zároveň má zkušenosti s mezinárodním trhem.
Je připravena nová série vřetenových sekaček, o které je mezi klienty velký zájem a čekají na jejich výrobu. Ukončuje se fáze prvotního vývoje a vzhledem k objednávkám, rezervacím a celkovém zájmu o naše produkty je nutné spustit sériovou výrobu, abychom stihli dodávat v průběhu sezony 2023. Výroba, lidé a technologie vyžadují investice, na něž již kapitál nemáme.