Jedná se o první nezávislý obchod specializující se na prodej výběrové kávy, alternativních nápojů a příslušenství k alternativní přípravě kávy. Byl otevřen na severní Moravě v lednu 2020 a stal se populárním a během velmi krátké doby profitabilním.
Záměrem je vybudovat řetězec obchodů, který může být mezinárodní a může konkurovat značkám, jako jsou Starbucks nebo Costa Coffee. Do otevření prvního obchodu majitel investoval přibližně 800 tis. Kč/30 tis. €. Již probíhají jednání s prvními zájemci o otevření poboček v dalších městěch.
Požadovaná investice bude sloužit k vytvoření společnosti s.r.o., která v následujících 3 letech použije prostředky k otevření 10 obchodů – 5 vlajkových obchodů ve velkých českých městech a dalších 5 obchodů prodejem franšízy a metodické podpory k otevření těchto obchodů. Dále pak k dotvoření e-shopu, skladového zázemí e-shopu a propagaci e-shopu a celého řetězce obchodů v ČR.
Trh s výběrovou kávou ve světě i v Evropě roste rychlým tempem (cca 5 % ročně). Na českém trhu ovšem neexistuje řetězec obchodů zaměřující se pouze na výběrovou kávu a na přípravu toho nejlepšího z tohoto světa – vysoce kvalitní espresso nápoje a kvalitní batch brew / filtrované kávy ze zrn výběrové kávy – kde zákazníci mohou ochutnat různé druhy káv jedinečného původu a vychutnat si jejich úžasnou chuť a vůni.
Autor proto přišel s myšlenkou sítě obchodů s výběrovou kávou, která sice nezní nijak inovativně, ovšem opak je pravdouPo dohodě se strategickým investorem vznikne společnost s.r.o.: Milník: 6/2020
Strategický investor pomůže s propagací obchodů a rozvojem e-shopu . Tento krok podpoří růst a umožní získat lepší smlouvy s pražírnami (cena za kg pražené kávy). Navíc to bude podporovat propagaci rozvoje franšízy. Milník: 6/2020 –12/2021
Otevření prvních dvou obchodů – Půlroční setkání investorů s autorem – zhodnocení stavu, plán na další půl rok. Milník: 12/2020
Další tři nové obchody za 12 měsíců – Roční setkání investorů s autorem – zhodnocení stavu, plán na další půl rok. Milník: 12/2021
Podepsání a otevření 5 nových franšíz v příštích 12 měsících. Dohromady 30 měsíců. Začnou se hledat zájemci pro franšízy v blízkých zemích a master franšízy v EMEA. Milník: 12/2022
Podnikatelský plán je dosáhnout zisku konceptu po 30 měsících rozvoje. Investorům lze vyplatit podíl na zisku po 3 letech od otevření tzn. z cca 10 obchodů. Milník: 1/2023