Movies Tycoon je hra inspirovaná unikátní legendou, která předčila svou dobu téměř 20 let.
The Movies od studia Lionhead přineslo do herního světa novinku v podobě tvorby videoobsahu během samotného hraní. Hra, která spočívá v managementu filmového studia, umožňuje hráči tvořit vlastní krátké animované filmy.
Bohužel v době jejich vydání ještě neexistoval ani Youtube, nehledě na všechny formy dnešních sociálních sítí, a tak se zdaleka nedal využít potenciál její velice snadné a přirozené „virality“. Studio Lionhead následně odkoupil Microsoft a hra byla stažena z prodeje.
Po téměř 20 letech hráči na internetu o této hře stále ještě aktivně komunikují a diví se, že dodnes není remake?
Autoři s týmem tedy přijali tuto výzvu a již rok pracují na hře, která na tuto myšlenku volně navazuje, avšak celý její koncept již staví na moderních technologiích (včetně využití AI) a rozšiřují jej i o další nové směry.
Za projektem stojí mladé vývojářské studio (Studio 301), které se již šestým rokem živí především dlouhodobými zakázkami s velkými partnery v jednotlivých oborech (architektura, design, muzejnictví, e-commerce..), kde vyvíjí často převratné SW s využitím real-time generované grafiky.
Je jim přirozené přijímat výzvy vybočující z běžných standardů. Vždy dokáží najít cestu. Mají stabilní tým, hlubokou znalost technologií zahrnující především práci s herními enginy.
Postupně však došli k tomu, že sebenaplnění týmu, ale pravděpodobně i ekonomický efekt leží v oblasti gamingu, a že je to oblast, která je většině týmu nejbližší. Z toho důvodu se před rokem rozhodli příliš neriskovat a zkusit “vsadit” na něco po čem trh volá a zároveň jim to dává smysl “uchopit po svém”.
Právě proto se zrodil koncept hry: Movies Tycoon.
Vývoj se postupně blíží svému konci, následuje iterování a interní testování, než-li hru oficiálně vydají. Hra byla oznámena veřejnosti s velmi pozitivní reakcí hráčů a silným dosahem. Je zcela zřejmé, že trefili do chuti hráčů a to již dokazují i čísla, kterých dosáhli během prvních několika týdnů poté, co na platformě Steam zveřejnili jen krátkou ochutnávku. Prakticky okamžitě o hře napsalo i největší německé herní médium, což se projevilo nárůstem wishlistů o téměř 700 za jediný den!
Výše uvedené dovedlo tým projektu k úvaze, aby hru (navzdory původnímu plánu) přeci jen ještě nevydali, koncentrovali se na její další vizuální zatraktivnění (polishing) a získali prostor na její dostatečnou komunikaci před jejím oficiálním vydáním.
Stačí totiž evidentně relativně málo a očekávané výsledky lze výrazným způsobem multiplikovat. O hru je dle všech ukazatelů nadprůměrný zájem.
Jelikož by projekt dalším rozvojem překonal původní budget, rozhodli se, že aktuálně otevřou příležitost vstoupit do jejich SPV novému investičnímu partnerovi.
Dle výpočtů vychází potřeba dofinancování mezí 1-3 mil. Kč dle plánovaných aktivit/případného stupně zhodnocení prostředků po vydání hry. Ze současného SPV (PixelCraze s.r.o.) jsou schopni uvolnit až 30% podíl (dle finální výše investice, případně dalšího přínosu).