Přijedete do severské země se snem vidět polární záři, ale nevíte, kdy bude viditelná, a máte obavu, že ji zmeškáte (polární záře se může objevit kdykoliv v průběhu celé noci a může být viditelná pouze několik minut). Kdo vás vzbudí, když budete spát? Jaká lokalita je pro pozorování nejvhodnější? Nikdy jste polární záři neviděli a nevíte, jak ve skutečnosti vypadá. Co když jste ji propásli jenom proto, že jste se dívali na špatnou část oblohy, nebo vypadala jinak než na fotografiích? Nevyznáte se v solárních datech, a přesto byste rádi znali jednoduchou a srozumitelnou předpověď viditelnosti. Chcete upozornit, pokud je polární záře skutečně viditelná, a ne pouze, když data tuto skutečnost naznačují. Tento sen mají miliony lidí po celém světě, můžete se s nimi (i s firmami) spojit v reálném čase, sdílet své zkušenosti a fotografie. Majitelé hotelů a průvodci mohou jednoduše upozornit všechny své zákazníky najednou a nemusí již klepat na dveře či volat do pokojů – tyto varianty zaberou drahocenný čas a pro poslední v řadě již nemusí být polární záře viditelná.
Autor roky pracoval jako číšník na severu Islandu, kde měl možnost mluvit s tisíci různými lidmi (včetně profesionálních fotografů a průvodců), kteří přijeli na Island za polární září. Na základě průzkumu zjistil, jaké potřeby související s polární září mají. Velice malé procento z nich bylo schopno porozumět současným konkurenčním aplikacím, které ani zdaleka neřeší jejich nejčastější problémy. Zákazníkům chtěl pomoci, aby polární záři nepropásli, proto se začal v tomto oboru vzdělávat, aby byl schopen odpovědět na jejich dotazy. Četl odborné publikace, stovky článků, tisíce příspěvků na sociálních sítích, monitoroval solární grafy a porovnával se skutečnou viditelností polární záře. V zimě 2019/2020 zaznamenal 250 pozorování polární záře (včetně pořízení tisíců fotografií a získání zkušenosti, jak polární záři fotografovat) v jedné lokalitě a v zimě 2020/2021 zaznamenal 2 200 případů viditelné polární záře na více než 60 místech v 6 severských zemích. Detailně testoval konkurenční řešení a detekoval slabá místa. Studoval digitální marketing, sociální sítě, zákaznický servis, management a leadership, byznys jako platformu, big data, brand management, reputation management a content management.
Aplikace je dostupná jako beta verze v Google Play a App Store. V zimě 2020/2021 byla testována v 7 zemích. Aktuálně se opravují chyby nalezené při veřejném testování a současně se doplňují další části aplikace a nutné funkce. V září 2021 bude uvedena na trh nová verze obsahující opravy a nové funkce zajišťující ještě větší převahu nad konkurencí a posílení uživatelské základny.
Hledáme investora pro zajištění financí následného vývoje, chodu aplikace a marketingu. Z vlastních zdrojů jsme schopni dokončit nutné funkce a opravy, ale již nezbydou finance na plné pokrytí marketingu a získání kritického počtu uživatelů pro zajištění lavinového efektu. Projekt se může bez investice dále postupně rozšiřovat a pomalu budovat větší uživatelskou základnu, ale bude trvat několik let dostat se na pozici, kam by se projekt dostal za jednu sezonu s investicí. S investicí je projekt schopen dosáhnout v krátkodobém až střednědobém horizontu dominantního/monopolního postavení na celosvětovém trhu v podobě zastřešení všech produktů a služeb spojených s polární září.