Díky pop-up shopu můžete vyzkoušet zavedení nových produktů na trh nebo pustit se do podnikání bez velkých nákladů a závazků. Tento typ obchodů je populární především v Americe a ve Velké Británii.
Už jste někdy slyšeli o novém trendu jménem pop-up-shop? Máte představu, co si pod tímto pojmem vůbec představit?
Pop-up shop je novým trendem, který spočívá v krátkodobém, dá se říci také dočasném, provozování byznysu, především prostřednictvím krátkodobého pronajímání maloobchodních prostor. Tato metoda podnikání je obvyklá především v zemích jako Kanada, USA, Velká Británie nebo Austrálie, kde je provozována již několik let. Koncept tohoto podnikání spočívá v „pop-up“ konceptu, tedy rychlého a intenzivního zaujmutí zákazníků a nabízení služeb či produktů. Například uspořádáte denní akci na prezentaci vašich jedinečných produktů. Akce je úspěšná, přinesla Vám určitý kapitál, avšak Vy se na několik dní/týdnů umlčíte, čímž vlastně dosáhnete toho, že se zvýší poptávka po Vašich produktech bez velkých nákladů a závazků.
Důvodem přecházení na pop-up shopy jsou především vysoké ceny nájmů kamenných obchodů a pronajímání těchto prostor je čím dál více složitější. Proto se stále více sílí e-commerce, což je však nevýhodné pro majitele prodejních ploch. Proto vznikly pop-up shopy, které díky krátkodobému pronajímání maloobchodních prostor vyřešily trápení pronajímatelů a obchodníků navzájem. Na rozdíl od sílících e-commerce má tento styl podnikání velkou výhodu a to především v tom, že si lidé dané produkty mohou ohmatat či vyzkoušet, což je především pro českého zákazníka prioritou.
Především v Americe jsou takto provozovány obchody např. prodávající Halloween kostýmy, kdy tyto obchody se otevírají několik týdnů před Halloweenem a po Halloweenu obchody končí svou činnost. Tím dochází k zacílení na danou skupinu zákazníků, kteří si potřebují na Halloween koupit nový kostým. Celoroční provozování tohoto obchodu by nemělo smysl. Pop-up shopy jsou tedy vhodné hlavně pro sezónní prodej.
Pop-up shopy vynikají především svou originalitou a oživením nudné a řadu let stejné nabídky v kamenných obchodech.