Chystáte se k nám poprvé? Určitě se nejdřív podívejte, jak to u nás funguje, pomůže vám to snížit nejistotu před prvním setkáním a uděláte si bližší představu o průběhu jednání. Nemusíte se o svém projektu bát mluvit, informace z první schůzky nikam nepředáváme. Rádi vám poskytneme naše rady, dlouholeté zkušenosti a zpětnou vazbu.
Primárně je potřeba vložit projekt na náš web a my vás budeme následně kontaktovat. Je také důležité vědět, zda jdete k nám svůj nápad jen konzultovat, nebo již máte jasnou představu a chcete najít investora. V tom případě můžeme následně pokračovat zpracováním materiálů pro investory.
Naši společnou schůzku berte jako setkání s investorem “nanečisto”. Hledání investora se totiž nezkouší – buď jej hledáte, nebo ne. Jakoukoli nejistotu z vás každý vycítí a může lehce ztratit zájem. Budeme se tedy hodně ptát a snažit se naladit nejen na váš projekt, ale i na vás jakožto osobnost. Určitě od nás získáte upřímnou a profesionální zpětnou vazbu, přidáme také užitečné tipy, na co se zaměřit, než půjdete na přímá jednání s investorem.
První schůzka by se měla trvat maximálně hodinu času. Nebudeme příliš zabrouzdávat do technických parametrů, důležitější je umět popsat celkovou koncepci, svoje cíle a jak jich chcete dosáhnout. Připravte si elevator pitch neboli prezentaci svého podnikatelského záměru pár větami tak, aby ji pochopil úplně kdokoliv. Určitě počítejte s tím, že budete muset umět argumentovat, jak např. hodláte řešit obchod nebo nepříjemný problém, když vám náhle odejde důležitý člověk.
Měli byste mít také co nejjasnější představu o budoucnosti. Vize je klíčová, protože se k ní budete průběžně vracet, abyste ji neztratili ze svého zorného pole. Kde vidíte svůj projekt za pět let? Možná se vám to zdá jako klišé, ale byli byste překvapeni, kolik lidí na tuto základní otázku nezná odpověď.
Očekáváte, že dostanete na zhmotnění svého nápadu desítky milionů? To jsou spíše představy z říše snů.
Je potřeba zůstat nohama na zemi a uvědomit si tři hlavní body:
kolik financí budete potřebovat na realizaci vašich myšlenek
jakou má váš projekt reálnou hodnotu
jakou částku budete požadovat od investora.
Mějte představu o podmínkách investice.
Jsme si vědomi, že mnoho autorů nemá zkušenosti a neví, kde hledat inspirace. Pokud tedy tápete a nejste si jisti, stanovte si alespoň limity, za které nechcete jít. První nabídka se totiž v 90 % případů ladí individuálně až s konkrétním investorem, ale vždy je potřeba nějakou cifru tzv. „vykopnout.“ Buďte tedy připraveni i na kompromisy.
Máte v hlavě originální projekt, nebo hledáte investora? Rádi si vás vyslechneme a pomůžeme vám!