BUSYMAN POMÁHÁ ROZVOJI KULTURNÍHO DĚDICTVÍ

Již po druhé jsme ve spolupráci s Jihočeskou hospodářskou komorou pořádali trénink a workshop v rámci mezinárodního projektu pod záštitou Evropské unie s názvem „Od myšlenky k realizaci“. Tentokrát pro zástupce státních organizací, jejichž úkolem je rozvíjet a předávat kulturní dědictví Jihočeského kraje a podporovat začínající projekty z této oblasti. Pro lepší představu se jednalo o zástupce jihočeských muzeí, galerií, ale i organizátory festivalů, koncertů a dalších kulturních akcí. Museli jsme se myšlenkově posunout o úroveň výš a předat know-how těm, kteří budou získané znalosti nejen aplikovat, ale i předávat dále. A to projektům, které žádají organizace Jihočeské hospodářské komory o podporu.

Jako základ jsme využili a zúročili poznatky a zkušenosti získané z Busyman mentoringového programu.

Primární problém, který většina projektů řeší je překvapivě podobný jako ve startupovém prostředí. Většina projektů se totiž potýká s nedostatkem peněz, špatným marketingem a tudíž nedostatečným zájmem zákazníků. Všichni jsou přesvědčeni, že mají nejlepší produkt, který nemá konkurenci a jsou „překvapeni“, že.......to nefunguje! Ve startupovém prostředí tak nějak „známá diagnóza“. Asi nebude velkým překvapením, že lék je také podobný. 

Business plán je to klíčové slovo!

Ano, i v případě státních organizací a kulturních projektů je to základní a důležitý dokument, který má nenahraditelnou hodnotu. Prostřednictvím něho si kdokoliv, ať již startupista se svým projektem, nebo pořadatel koncertu vážné hudby v autentickém prostředí jihočeského mlýna uvědomí, co všechno je třeba prozkoumat, definovat, popsat a naplánovat, aby projekt zvýšil svou šanci na úspěch.      

Využili jsme naši mnohokrát ověřenou metodiku a zúčastněné provedli všemi 7 oblastmi, na které se při tvorbě jakéhokoliv obchodního plánu nevyplácí zapomenout. Bylo zajímavé pozorovat tváře zúčastněných, když měli popsat unikátní konkurenční výhodu svého projektu nebo definování to, jaký zákaznický problém jejich akce řeší. Nebo, když bylo třeba přesně definovat cílovou skupinu a vysvětlit, proč by měl potenciální zákazník „vstát od mobilu“, sednout do auta a přijet na jejich akci. Ještě zajímavější bylo sledovat odpovědi na otázku, proč by za to měl zákazník utratit peníze .

Ano, tvrdé přistání pro někoho, kdo organizuje podobné aktivity v rámci svého zaměstnání ve státní správě nebo jako dobrovolnou činnost.  

Je důležité uvědomit si co, proč a jak to dělám

Během celého dne jsme si prošli pár „citlivých momentů“, které jsou ale velmi cenné pro všechny, kdo připravuje jakýkoliv projekt. Ať již komerční nebo nekomerční. Na celém dni bylo nejdůležitější, že jsme dali zúčastněným návod, jak se na přípravu projektů dívat očima budoucích zákazníků, a které věci se vyplatí detailněji promyslet a popsat. Stejně jako ve standardních Busyman mentoringových programech jsme se shodli na tom, že je důležitější projít si vlastním procesem tvorby business plánu, a uvědomit si co, proč a jak dělám, než čísla a závěry, které se do něho napíší. Speciální pozornost byla věnována i marketingovému mixu a komunikaci směrem k zákazníkovi stejně jako financování projektů.

Pozitivní feedback od účastníků workshopu i zástupců Jihočeské hospodářské komory opět potvrdil, že to nebyl ztracený čas. I my jsme neskutečně rádi, že obsah a postup přípravy business plánu, který jsme pro rozjezd startupových projektů v rámci Busyman teamu připravili, je využitelný i v oblastech, které pomáhají rozvíjet kulturní dědictví a předávání vyšších morálních hodnot. Obrovské díky všem účastníkům, kteří věnují svůj čas i úsilí podobným projektům, zvládnou opustit svou komfortní zónu a jdou s "kůží na trh" jen proto, aby byl jejich projekt lepší. Díky, že jsme mohli být součástí.

Přečtěte si další článek  JAKOU ROLI HRAJE MARKETING VE STARTUPU?

 
Tagy: 
Autor: 
Jaroslav Weis

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.