Jak vzniká podnikatelský nápad?

Jak přijde podnikatelský nápad? Někdy tak, že máte problém, který potřebujete vyřešit. A zjistíte, že nejlépe byste si ho mohli vyřešit sami. To je příklad Jiřího Bulana a Jana Urbana, kteří založili občanské sdružení pod názvem Irontime. "Už dlouho pořádáme duatlon v Mělníku. Dva a půl kilometru běhu, dvacet kilometrů na kole a dalších pět kilometrů běhu," říká Jan Urban.

"Před několika lety jsme stáli před problémem, jak účastníkům změřit časy. Zjistili jsme, že velké firmy nabízející měření jsou pro malé organizátory našeho typu moc drahé. Tak nás napadlo, že si to uděláme sami." Většina velkých závodů se dnes měří čipy, které se na startu rozdají účastníkům. Nejčastěji si je navléknou na kotník, někdy připevní na tkaničku, startovací číslo nebo helmu. Je to spolehlivější, přesnější a rychlejší než rozhodčí z masa a kostí.

Problém je v tom, že je to zároveň poměrně drahé. Velký závod financovaný sponzory si to může dovolit, čipové měření stojí pár desítek tisíc. A ty se schovají v ostatních nákladech. Ale u závodů se stovkou účastníků, na které organizátoři s bídou seženou ty základní finance? Pak je patnáct tisíc korun moc.

"Sedl jsem ke Googlu a našel tu nejzajímavější technologii. To jsou čipy běžící na 870 MHz, které u nás zatím nikdo nepoužívá. Jsou zajímavé v tom, že pro měření stačí anténa. To ocení například cyklisté nebo bruslaři," říká Jiří Bulan. Jakmile se rozhodli pro konkrétní technické řešení, sedl k počítači a všechno sám naprogramoval. "Jsme schopni dávat výsledky on-line na web. Každý závodník si tam hned po doběhnutí najde čas."

Loni se svým kolegou techniku testovali, letos se již jejich kalendář pomalu plní závody. Bude to stačit na úspěšný byznys? Toť otázka. V Česku každopádně počet závodů roste, stejně jako v západní Evropě. Češi se už zamilovali do půlmaratonů a maratonů, pomalu začínají objevovat i triatlony či duatlony.

"Zatím ověřujeme zájem pořadatelů jako neziskovka. Ale předpokládáme, že někdy během letošního roku překlopíme naši aktivitu do běžné firmy," říká Urban. V hledáčku jejich zájmu zůstávají především organizátoři malých závodů. "Typicky je to víkendová desítka někde v Kotěhůlkách. Ale samozřejmě sníme o tom, že jednou budeme měřit i Pražský maraton," říká Bulan.

Autor: 
Miloš Čermák, ihned.cz

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.