Co dělat když: Hledám parťáka do startupu

Říká se, že jeden je na podnikání málo a dva jsou moc. Kde je ale pravda? Autoři projektů zpravidla hledají partnera do svého startupu či nového byznysu ve dvou situacích.

Najděte svou ideální půlku

Prvním a stále častějším případem je, že u druhého hledají takové vlastnosti, kterými oni sami často nedisponují, ale kterých je zapotřebí, aby svůj nápad posunuli dále a udělali z něho úspěšnou a fungující firmu.

Například šikovnému programátorovi se jistě hodí obchodník, který bude schopen jeho skvělý nápad prodat. Začínající podnikatelé hledají obchodní zkušenosti, energii, jiný pohled na věc a zejména podporu při strategickém rozhodování a směřování.

V druhém případě hledá autor projektu investora s kapitálem pro podporu a rozvoj myšlenky. Investor s penězi ale nemusí znamenat automatický úspěch. Finance jsou samozřejmě důležité, ale automaticky nezajistí zdárný vývoj a úspěch projektu.

Vsaďte na vnitřní hlas i zkušenosti

Nalezení toho správného partnera vlastně rozhoduje o úspěchu či neúspěchu vašeho podnikání. Je to vlastně takové byznysové manželství. Podle čeho by se ale měl člověk rozhodovat? Vždy nemáme čas poznávat našeho parťáka dlouhé roky, musíme se zpravidla rozhodnout po několika měsících vzájemného oťukávání.

A podle čeho se řídit? Hlavně dle své intuice, která nám sama poví,  jestli “to cítíme", nebo ne. Na druhou stranu musíme je potřeba náš vnitřní hlas ověřit rozumem, hlavně tím selským.

Hledám parťáka do startupu

Co je to ale vlastně intuice a jak ji poznáme?

Vzájemné sympatie při prvních setkáních jsou základem, partneři by si primárně měli být sympatičtí a naladěni na podobnou vlnu. Na druhou stranu to neznamená, že pokud je autor projektu introvert, jehož silnou stránkou není komunikace s lidmi, a jeho potenciální partner je ostřílený playboy, nemohou si vzájemně rozumět.

Další věcí je pozorovat morální hodnoty partnera – jde mu pouze o peníze, nebo jich má dost a rád by podpořil nový, inovativní a pozitivní trend? Jsme toho názoru, že morální nastavení obou partnerů je základem k úspěšnému podnikání.  

Nechte intuici dozrát

Klíčovým aspektem jsou také zkušenosti a kontakty vašeho budoucího partnera, ty by měly být na prvním místě před penězi. Vhodnější je upřednostnit “chudšího” partnera, který se aktivně chce zapojit a pomoci, než miliardáře, který položí peníze na stůl  a bude následně řešit jen tabulky.

A jak poznáte, že to není ten správný partner nebo že se jedná o nějakou pseudointuci? Když se pozitivní vlastnosti vašeho "nápadníka"  třpytí, rád mluví o sobě a svých úspěších, chlubí se, co všechno dokázal, prostě když to vypadá, že je to přesně ono, co hledáte, tak to “ono” není. Intuice je mnohem tišší a zraje v průběhu diskuzí.

A poslední rada na závěr – doporučujeme se také vyhnout partnerům z řad kamarádů nebo rodiny, tedy pokud chcete, aby vám nějací blízcí pak zbyli.

 

PORAĎTE SE S NÁMI NEJEN O NOVÉM PARŤÁKOVI

 

Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman
Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
Haštalská 1072/6
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

© 2010 - 2020 Genesis Invest s.r.o.