Podnikavý duch, aneb bez čeho to nelze?

Podnikatel je ve společnosti pojem pro úspěšného člověka, který řídí lidi a je dostatečně movitý. Avšak chtít ještě neznamená na to mít. Ačkoliv sen být jednou vlastním pánem, mít zaměstnance a prosperující společnost má velké procento mladé generace, dosáhnout toho se podaří jen hrstce z nich. Podnikavost člověk musí mít prostě v sobě. Znamená to mít komplexní obchodní dovednosti, komunikativnost, kreativitu a smysl pro řízení lidí. K tomu všemu je však ještě důležitá jedna věc, a to dobrý podnikatelský nápad.

Lidé, kteří dostali nápad do podnikání, k němu ve většině případů přišli naprosto náhodně a spontánně. Například v tramvaji, na dovolené, či ve chvíli, kdy s kolegy a s nadřízeným seděli na firemní poradě. Jsou to většinou kreativní lidé, kteří se snaží nalézat nové cesty k cíli, přemýšlí nad problémy a snaží se dívat na věc z více úhlů pohledu. Jen málo komu se poštěstí si sednout ke stolu s papírem a tužkou a vymyslet, v čem bude jednou podnikat. V takových případech, pokud opravdu nějaký nápad přijde, je většinou naprosto neživotaschopný, nebo má na trhu takovou konkurenci, že již pro dalšího konkurenta není na místo.

Nápad na podnikání je teprve začátek a mít tento nápad ještě neznamená úspěšně podnikat. Kdybychom byli schopni spočítat, kolik zajímavých podnikatelských nápadů se objeví v hlavách českých lidí za jeden den, jistě bychom byli překvapeni, jak vysoké číslo to je. Avšak většina těchto nápadů stejně rychle jak přišla, tak zase odejdou, a to většinou bez většího, či menšího zájmu. Z toho mála lidí, kteří nad nápadem opravdu přemýšlí a snaží se jej rozvézt, je jen hrstka těch, které nápad nadchne natolik, že jim stojí za to mu věnovat čas například tím, že se dívají kolem a analyzují, zda by o nápad byl zájem. Ještě méně z nich si dají tu práci s tím, že si na internetu vyhledají jaká je v daném odvětví konkurence, jaká je poptávka, či zda něco podobného již neexistuje v zahraničí. Nejmenší množství z těchto lidí pak mají chuť se věnovat vytvoření propracovaného podnikatelského plánu se vším, co k němu patří.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že skvělá podnikatelská myšlenka je hlavním krokem k úspěšnému startu, není tomu tak. To nejdůležitější je právě podnikatelský plán o to více, pokud hledáme do začátku investora. Podíváme-li se trochu do historie – a nemusíme chodit daleko – těžko si lze představit, že každá firma, která v devadesátých letech v České republice vznikla, měla podnikatelský plán. Ale podnikatelský zázrak, kterým devadesátá léta u nás byla, je již dávno pryč a dnes kdo není perfektně připraven a neví, jaká rizika na něj v jeho začátku podnikání mohou číhat, může rychle v tvrdě konkurenčním prostředí pohořet.

Autorka: Martina Procházková - marketingová manažerka portálu Busyman.cz. Originální článek naleznete na portálu firemnifinace.cz - http://www.firemnifinance.cz/zpravy/finance/311815-vse-zacina-u-podnikav...

Další příspěvky

  • UP Business Camp motivoval k podnikání

    Olomouc (24. listopadu 2021) - Mít nadšení, motivaci, odvahu, dát do podnikání srdce a začít businessem můžete právě teď. To opakovaně zaznívalo na univerzitní konferenci UP Business Camp,...
  • OHLÉDNUTÍ ZA POSLEDNÍM BUSYMAN ANGEL DAY ROKU 2021

    V úterý 16.11.2021, jsme se letos naposledy sešli na pravidelném eventu, který můžete znát pod názvem Busyman Angel Day. Tento event pořádáme pravidelně už od dubna 2015. Jeho...
  • Souboj startupů na UP Business Campu se blíží

    Olomouc (2. listopadu 2021) – Na 9. ročníku konference UP Business Camp proběhne souboj startupů a inovativních týmů. Ty mohou vyhrát ceny v hodnotě více než 100 000 Kč a vyplout tak...

Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Mánesova 28, Praha 2 - Vinohrady

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.