The 2015 Ad Blocking Report od společnosti PageFair (a za pomoci Adobe) říká, že blokování inzerce vyjde vydavatele na 22 miliard dolarů (14 % z internetové inzerce), blokujících uživatelů je 198 milionů (z 3,2 miliardy, tedy 6,1 %) a blokování za posledních 12 měsíců vzrostlo o 41 %.
V Česku podle analýzy reklamy blokuje 11 % uživatelů, což má být 907 tisíc aktivních uživatelů (trochu jim ta čísla nesedí vůči velikosti internetové populace v ČR, tj.6,7 milionu od NetMonitoru).
Odhad ušlých zisků ovšem berte hodně s rezervou, je to asi tak totéž jako odhady BSA týkající se pirátství. Nezbývá totiž nic jiného, než vycházet z potenciálních reakcí na reklamy, což stejně jako u BSA (či ušlých zisků v případě filmového či hudebního pirátství) je čistě matematický model neodpovídající realitě. Předpověď PageFair pro rok 2016 je dokonce ta, že ušlý zisk se prakticky až zdvojnásobí.
PageFair v analýze upozorňuje, že blokování inzerce nejenom v posledním roce silně roste, ale s příchodem iOS 9 se rozšíří ještě na další mobilní platformu. Pro mobilní uživatele je přitom blokování reklamy jedním z klíčových prvků boje o přežití – výrazně prodlouží životnost jejich datového balíčku a výrazně zrychlí nahrávání stránek. Ze všech blokujících jich podle analýzy jsou pouze dvě procenta právě na mobilních zařízeních.
V pár měsíců starém Používat, či nepoužívat blokátory reklamy? Proč to lidé dělají, nebo nedělají najdete zmínku o předchozí analýze od PageFair, ale také praktické ukázky toho, jak weby fungují s blokováním reklamy a bez něj. Aktuální studie uvádí, že v 50 procentech případů lidé používají blokování inzerátu z obavy o soukromí, ve 41 % jde o zaplavení reklamou.
Blokováním jsou nejvíce postiženy herní weby (26,5 % blokujících), sociální sítě a weby věnující se technologiím a internetu. Což v zásadě není nijak překvapivé, uživatelé těchto webů jsou zpravidla dostatečně technicky zkušení, aby něco takového řešili. A také bývají nejvíce postižení záplavou inzerce a nejvíc řeší potřebu šetřit čas, peníze a data.
Pokud budete procentuální podíly blokátorů inzerce v jednotlivých zemích brát vážně, tak nejvyšší podíl najdete v Řecku (36,7 %) a nejméně na Slovensku (9 %). Co se podílu prohlížečů týče, tak PageFair zmiňuje známý fakt, že díky „jednoduchosti instalace blokátorů reklamy do Chromu“ nejvíce uživatelů blokuje právě v tomto prohlížeči. A důležité je samozřejmě i to, že Chrome je nejrozšířenějším browserem.