Již pátý rok v řadě jsme byli součástí UP Business Camp 2020 v Olomouci

Již pátý rok v řadě jsme byli partnery konference UP Business Camp, kterou organizuje Vědeckotechnický park v Olomouci. Tentokráte, jak jsme si již letos zvykli, v onlinu. Za nás se zúčastnil Jakub Domitra, který se zhostil role porotce i panelové diskuze na téma "Získávání investic: kdy, kde a jak." Nedílnou součástí byla soutěž startupů, kdy vítěz získal cenu 100.000 Kč. A kdo nakonec vyhrál se dozvíte níže:
 

Tisková zpráva:

Online UP Business Camp byl úspěšný
 
Jak stanovit hlavní vizi vlastního podnikání a jak si ji udržet i v horších časech? A jak validovat svůj podnikatelský záměr a s tím spojená rizika? Nejen o tom byla letošní konference UP Business Camp určená pro všechny, kteří chtějí rozjet svůj vlastní business. Letos proběhla poprvé online.
 
Na konferenci vystoupila řada zajímavých a inspirativních řečníků. Jako první se slova ujala Dita Palaščáková, koučka a lektorka v oblasti osobního a kariérního rozvoje. Účastníci měli možnost si odpovědět na položené otázky, zda mají pro své podnikání stanovenou vizi, co pro ně znamená úspěch nebo jakou stopu zde chtějí zanechat. Lukáš Drlík poté poukázal na to, že i v zemědělství se dá dnes úspěšně podnikat. S účastníky konference se podělil o to, jak začal využívat rodinného dědictví v podobě zemědělské půdy, na které pěstuje levanduli a další bylinky. Připomněl, že je nutné se nebát nezdarů a chyb, které podnikatele posouvají dál v jeho cestě k cíli.
 
Další přednášející, Jakub Gemrot vylíčil, jak v akademickém prostředí založili firmu (takzvaný spin off) produkující počítačové hry. Jak hledali cesty k zajištění financí, jak důležitá je zpětná vazba od zákazníků nebo že u marketingové komunikace záleží na každém detailu. Martin Očko zase prezentoval pomůcku s názvem Lean Canvas, s níž si lze ujasnit některé klíčové body a oblasti při rozjezdu podnikání. Že lze úspěšně podnikat i v sociální oblasti a pomáhat tak druhým, ukázal Jan Sláma, který představil svůj mezinárodní projekt FaceUp, jakousi linkou důvěry určenou především pro školy.

Nejlepší startup: jedlý kelímek

V letošním Souboji startupů se utkalo celkem sedm velice zajímavých podnikatelských záměrů v různých fázích svého vývoje. Účastníkům konference a také odborné porotě se nejvíce líbil podnikatelský záměr na výrobu jedlých kelímků, které nezatěžují životní prostředí jako kelímky z jiných materiálů. Projekt Jedlý kelímek tak získal ceny ve výši 100 000 Kč. Jako druhou nejlepší prezentaci porota ohodnotila projekt SmartGuide a na třetím místě se umístily dva projekty, a to Medomat a Lostik.
 
Projekt SmartGuide je elektronická aplikace, která nahradí osobního průvodce na turisticky zajímavých místech. Medomat řeší prodej medu od místních včelařů ve výdejním automatu, který je doplněn o další funkce. V rámci projektu Lostik autor vymyslel klíčenku, díky které lze najít nejen ztracené klíče, ale která zároveň obsahuje zdravotní dokumentaci majitele. V případě zdravotního problému může zdravotník přímo na místě načíst tyto informace z klíčenky a zvolit nejvhodnější postup první pomoci. Přihlášení účastníci Souboje startupů absolvovali před svým vystoupením školení prezentačních dovedností.

Online inspirace

V panelové diskuzi se účastníci dozvěděli, jak investoři přistupují k hodnocení předkládaných projektů, získali tipy a triky, jak své projekty před investory prezentovat. Také kladně hodnotili myšlenku, že je důležité si s investorem rozumět hlavně po lidské stránce. Ani online forma pak konference neochudila účastníky o osobní kontakt s řečníky, na konkrétní otázky se mohli ptát v uzavřených skupinách.

 

Autor: 
Tisková zpráva

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.