Víte, že…:
Proč je obuv pro diabetika důležitá?
Nevhodná obuv bývá nejčastější zevní příčinou ulcerací (nehojících se poranění) a často je na počátku vzniku jedné ze závažných komplikací diabetu – tzv. syndromu diabetické nohy. Náklady na léčbu tohoto syndromu jsou velmi vysoké, léčba trvá dlouho a často vede k amputaci dolní končetiny nebo její části a invaliditě.
Používání vhodné profylaktické obuvi je jedním ze základů prevence diabetické nohy.
Projekt vlastní dva majitelé, otec a syn. Majitelé mají zkušenosti s řízením malých společností a s obchodní činností. K projektu je poutá fakt, že jde o produkt s velkou přidanou hodnotou pro koncové zákazníky, kterým může pomoci zlepšit život s diabetem. Do projektu zainvestovali již cca cca 20.000.000 CZK.
Naše obuv pro diabetiky je unikátní produkt, který spojuje výsledky dlouhého výzkumu a měření více než 2 000 pacientů s diabetem na 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy pod vedením prof. MUDr. Milana Kvapila, CSc., MBA a odborníky v oboru obuvnictví z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Spojuje ve výsledném patentu odborné poznatky lékařů-specialistů v oblasti prevence a léčby nemoci a požadavky technologů a designérů na využití moderních technologií a kvalitních materiálů. Věnovali jsme se každé části obuvi tak, abychom diabetikům chránili jejich nohy a pomohli co nejvíce oddálit problémy spojené s tzv. syndromem diabetické nohy.
Během doby fungování projektu jsme narazili na mnohá specifika prodeje, která vedla k vyčerpání finančních i kapacitních prostředků firmy a nyní hledáme strategického partnera, který nám nejprve pomůže oživit prodeje v České republice a dále pomůže s expanzí do zahraničí. Jsme otevřeni diskuzi a také majoritnímu vstupu investora.
Hledáme strategického partnera pro celý projekt patentované boty pro diabetiky.
Přestože jde o velmi unikátní produkt, který dokáže oddálit vznik závažných vředových komplikací končících mnohdy amputací o více než 10 let, narazili jsme v České republice na několik překážek vedoucích v konečném důsledku k vyčerpání finančních možností firmy. Obuv byla na trh uvedena nejprve jako vycházková, ale ze stran odborné veřejnosti, výdejen zdravotních pomůcek i koncových pacientů samotných se stále častěji objevoval požadavek na zařazení obuvi mezi zdravotní prostředek s částečnou úhradou pojišťoven. Tento krok se nám podařilo za nutnosti nemalé investice dokončit a obuv získala status zdravotní pomůcky s příspěvkem od pojišťoven. Tímto se však přenesl prodej koncovým zákazníkům do výdejen zdravotních pomůcek, což vytvořilo požadavek na marži. Navíc se toto celé odehrálo v únoru roku 2020, krátce před velkým lockdownem v důsledku covidové pandemie. Tato skutečnost velmi ovlivnila růst projektu, neboť lidé značně omezili návštěvy lékařů a dalších zdravotnických zařízení. Omezila se také prevence jako taková. Prevence a informovanost jsou velmi důležitým pilířem našeho projektu. V průběhu našeho působení na trhu jsme zjistili, že v ČR není prevence na takové úrovni, jakou jsme očekávali. Pacienti s diabetem často ani sami neví, jak o své nohy pečovat a že existuje speciální obuv, která jim v tom může pomoci. Zároveň ani často nejsou ochotni do prevence investovat. Další oblastí, kterou jsme v rámci diabetické boty zkoumali, je odborná veřejnost. Samotní lékaři mohou svými doporučeními velmi silně ovlivnit chování pacienta-zákazníka. Jezdili jsme tedy i na odborné lékařské kongresy, kde jsme naši diabotu prezentovali lékařům. V neposlední řadě nás ovlivnil válečný konflikt na Ukrajině, který vyvolal růst cen všech surovin a energií, což se projevilo i nárůstem výrobních nákladů na naši obuv.
Covidová pandemie a válečný konflikt negativně ovlivnily i druhou větev sortimentu naší společnosti, která je provozována za účelem financování projektu diabetické boty, a sice prodej vysoce kvalitní pracovní a zásahové obuvi zahraničního výrobce. I zde došlo k poklesu objemu zakázek a finance stačí jen na chod této větve samotné, ne však již na rozvoj projektu boty pro diabetiky.
V důsledku výše uvedeného se firma dostala do finanční tísně a není schopna financovat další rozvoj projektu – zejména vývoj, výrobu, obchodní činnost a marketing.