Společnost chce vyvinout a prodávat aplikaci s využitím prvků strojového učení, rozeznání textu a prvků umělé inteligence. Aplikace bude do značné míry umět nahradit asistentku a všeobecnou účetní na finančním oddělení malé či střední obchodní firmy. Jinými slovy – mluvíme zde o „umělé“ účetní.
S růstem společností roste počet úkonů, které musí finanční oddělení firem zajistit. To dostává finanční managery pod tlak na navyšování počtu zaměstnanců, kteří mají tuto agendu na starost. Což je tlak na navyšování režijních nákladů společnosti. Projekt pomůže finančním ředitelům či majitelům tento problém vyřešit – nabídne jim, že část této agendy převezme software.
Do projektu bylo investováno cca 200 hodin práce a přibližně 52.000 Kč. Celý projekt staví na zkušenostech jeho zakladatele. Zakladatel přebíral finanční oddělení společnosti s 20 zaměstnanci a během jeho angažmá firma narostla na téměř 50 zaměstnanců. Ve firmě absolvoval několik implementací různých reportingových, účetních či work flow systémů. Řídl i finance strojírenské společnosti s 300 zaměstnanci, rozvíjel činnost dceřiné společnosti na Slovensku, byl členem dozorčích rad několika společností. Na všech těchto pozicích měl možnost se podrobně seznámit s problematikou procesního řízení finančních oddělení. Sám ví, co mu u různých řešení nejvíce chybělo a jaké řešení by uvítal. Nyní chce tyto zkušenosti využít při vývoji této aplikace.
Hledáme se investor, který by financoval vývoj, testování a uvedení produktu na trh. Peníze budou použity na zaplacení práce a souvisejících provozních nákladů (cestovné, nájemné, účetní a právní služby).