Vznik projektu je prozaický. Autor zjistil, že nemůže lepek. Vzhledem k jeho oblibě italské gastronomie nalezl po analýze trhu a výrobců nejlepší bezlepkové těsto v Itálii a začal ho jako čerstvé dovážet do pizzerií s řešením proti kontaminaci lepkem. Intolerance na lepek je rostoucím problémem, se kterým se potýká čím dál více lidí a doposud není dostatečně řešena nabídka na trhu.
Spolu se zahájením dovozu nového bezlepkového produktu/pizzy, bylo nutné začít o této problematice a možnosti pizzerie edukovat.
Klientům a odběratelům se přístup projektu líbí, zákazníkům produkty chutnají a roste počet jejich odběratelů. Velice rychle klienti začali poptávat i další produkty pro jejich potřeby. Na základě této poptávky nalezl projekt vhodné produkty i výrobce a začal je dovážet na český trh.
S klienty, stejně jako s dodavateli, buduje vztahy a dlouhodobá partnerství. Příkladem je výroba (u dodavatele) speciální mouky se značkou jejich klienta, tzn. klient má pro celou síť vlastní mouku s vlastním obalem, kterou pro ně zajišťuje projekt.
Cílí na nově se otevírající segment na trhu, kdy se mu během velice krátké doby podařilo dosáhnout zajímavých výsledků jak v počtu odběratelů, tak i obratů.
V tuto chvíli má 120+ B2B odběratelů. Z jejich surovin se upeče odhadem více než 100 tisíc pizz měsíčně.
Autor je původně z IT oboru, kde se za 16 let vypracoval k managementu a vedení 100+ lidí na převážně inovativních projektech. Od 2015 má vlastní společnost na vývoj softwaru.
"Vždy jsem měl vztah k italské gastronomii a potřeba bezlepkové diety mě v roce 2022 dovedla k založení společnosti na dovoz bezlepkových potravin. To mě přivedlo do prostředí pizzeriií, kde jsem se rychle zorientoval, naslouchal zpětnou vazbu a potřeby provozovatelů, na které jsem začal hledat a dodávat řešení řešení. Uplatnil jsem zkušenosti z inovací spolu s nadšením pro kvalitní gastronomii a to se potkalo s pozitivní odezvou trhu."
Společnost vznikla v roce 2022 a první rok a půl se věnovala maloobchodu a ověřování produktů na trhu. Poté se změnila na velkoobchod, nastavila procesy, dodavatele, objemy, vlastní vozy pro rozvoz a začala cíleně expandovat.
Aktuální obraty činí 1.5 - 1.9M CZK bez DPH (posledních 6 měsíců roku 2024) a evidujeme poptávku po rozšíření portfolia, které je v objemu násobků současného obratu. Na toto hledáme investora/strategického partnera.
Máme dodavatele, máme klienty, obraty a rostoucí poptávku a otevřený trh díky novým, kvalitním produktům, které na trhu nejsou k dostání.
Investora hledáme pro zvýšení rozpočtu na nákup zboží a naplnění současné a neustále rostoucí poptávky po dalším zboží. Současné portfolio je omezené a nedokážeme naplnit kompletní potřebu pizzerie. Zákazníci od nás nakupují jen vybrané produkty. Cílem je stát se primárním dodavatelem a rozšířit sortiment. Vzhledem k logistice ke stávajícím zákazníkům pak zvýšení prodejů neznamená zvýšené náklady, a tím se navýší celková ziskovost společnosti.
Máme několik investičních scénářů, které lze realizovat: 1M, 2M, 2+4M (ale i více). Všechny jsou dané typem zboží, do kterého investovat. Na všechny uvažované scénáře máme poptávku pro stávající klienty, takže po obdržení investice v zásadě stačí potvrdit nové možnosti klientům, nakoupit zboží a začít dodávat. V případě vyšší investice nás čeká další posilování kapacity distribuce, tzn. nábor nového řidiče a nákup nového auta. Výhodou je, že prostředky se začnou rychle (do 3 měsíců) úročit a proto se lze domluvit na různých způsobech formy vstupu (úročení prostředků, podíl na nových produktech formou účelové subdodavatelské firmy, podíl ve firmě...).