Jak najít ty správné zaměstnance?

  • Jak však poznat kvalitního zaměstnance v průběhu jednoho výběrového řízení?
  • Jak poznat jednotlivé schopnosti člověka a jak analyzovat, zda se na Vámi požadovanou pozici hodí?

Najít kvalitní lidi do společnosti a pracovité zaměstnance je těžký oříšek.

Nejprve si na papír vypište náplň práce, kterou od požadované pozice očekáváte. Zároveň vytvořte jasné schéma, za co bude člověk pracující na této pozici zodpovědný, jaké výsledky v horizontu měsíce, půl roku, či roku od něho očekáváte a následně, jaké vlastnosti a schopnosti by daná osoba na této pozici měla mít.

Jde-li o pozici čistě obchodní, jedním ze základních atributů úspěchu, je vizáž. Jedná se totiž o první vjem klienta, který určuje pozdrav a energii stisku ruky. Následně přijdou na řadu atributy vystupování, gest a přednesu. Obchodník musí umět dobře mluvit, umět argumentovat a dokázat v krátké době a nenásilnou formou přesvědčit, že má pravdu.

Hledáte-li obchodníka, zkuste ho při výběrovém řízení trochu „prozkoušet“. Vytvořte modelovou situaci, kdy Vám má prodat určitý produkt (krém na obličej, sendvič, vysavač apod.). Nedávejte mu žádná omezení a dejte mu 3 minuty na přípravu. Jaké výhody produkt bude mít a proč byste právě tento produkt měl koupit musí zvážit sám. V diskuzi buďte skeptický a spíše odmítavý. Uchazeč o pozici obchodního manažera by měl být schopen Vás přesvědčit o koupi i za cenu, že se dostanete do situace smlouvání.

Potřebujete-li do své společnosti marketingového manažera, postupujte při výběrovém řízení podobným způsobem, jako v předchozí pozici. Nejprve je vhodné analyzovat předchozí zkušenosti daného zájemce v marketingu a jeho všeobecný přehled o médiích. V případě modelové situaci doporučujeme vytvořit fiktivní akci, službu, produkt a chtít po zájemci v krátkém časovém horizontu vytvořit hrubý náčrt, jak by mohla vypadat mediální kampaň, jaké marketingové strategie by pro danou službu, či produkt zvolil, či které cílové skupiny chce oslovit. Následně nad jeho návrhem diskutujte.

Hledáte-li asistentku, která vám má být velkým pomocníkem při tvorbě vašeho pracovního programu, či Vám bude tvořit administrativní zázemí, snažte se hledat pečlivého člověka se smyslem pro analýzu a řád. Jsou to většinou lidé spíše introvertnější, avšak ve chvíli, kdy většinu pracovní doby vyplňuje administrativa a práce s počítačem, je to jen výhodou.

Jedním z kroků k úspěšnému výběrovému řízení je projít si s dotyčným uchazečem bod po bodu jeho potenciální náplň práce. Slyšet jeho zkušenosti v jednotlivých bodech práce a popovídat si, zda nemá k nějakému bodu vyložený odpor. V případě, že by tomu tak bylo, si můžete být takřka stoprocentně jisti, že práci, kterou nesnáší, nebude nevykonávat dobře.

Naopak se snažte zjistit, čeho by ve své kariéře jednou chtěl dokázat a co ho opravdu baví. Na základě toho budete schopni zjistit, zda je daný uchazeč opravdu tím pravým pro vámi nabízenou pozici.


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.