Zuckerberg Mark - "šílený Mark"

Odmítli byste miliardovou nabídku na odkoupení vaší malé firmičky? Asi jedině pokud byste nosili místo saka svěrací kazajku. Mark Zuckerberg se svým Facebookem takový blázen byl. Dnes je stále stejným bláznem a navíc jedním z nejmladších miliardářů na světě a přichází o něm řeč, když se mluví o Billu Gatesi a Stevu Jobsovi.

Markova cesta k úspěchu a miliardám vedla úzkou stezkou na pokraji iťáckého šílenství a tvrdohlavou posedlostí. Miloval počítače už od dětství. Což se koncem osmdesátých let, kdy výrůstal ve státě New York, zdálo jako fantasmagorické.

Po střední škole se Mark vydal na Harvard, kam byl bez problémů přijat. Univerzita se ale nestala svědkem geniálního studenta, ale prvním místem činu a inspirací k jeho vlastním projektům.

Nejdříve Mark vytvořil počítačový systém, díky kterému mohli studenti vyhledávat spolužáky ze stejných přednášek. Aby si třeba mohli půjčit zápisky. Další projekt sklouzl za hranu a vedení školy ho začalo řešit. Mark se totiž rozhodl vytvořit službu, na které můžete hodnotit fotografie (něco jako dnes známé české líbím se ti, jenom o pár let dříve). Stránky ale naplnil fotografiemi, které si neoprávněně stáhl ze školní databáze.

Jistě tušíte, že jeho následující projekt byl propojením dvou předchozích – šlo o portál Facebook, který odstartoval v roce 2004. Neuvěřitelné, dnes se zdá, jako by tady Facebook byl vždycky a on je přitom mladší, než většina českých prvňáčků. Sociální síť dovolovala studentům komunikovat mezi sebou, vyhledávat nové kontakty a sdílet fotografie.

Facebook nejdříve fungoval jen pro vysokoškoláky, brzy ho ale Mark rozšířil i na střední školy a firmy. Obchodní potenciál tohoto studentského výstřelku rostl nesmírně. Mark se proto mohl s přítelkyní a pár přáteli odstěhovat do Kalifornie, kde si založil první kancelář. Přerušení studií pro něj nebylo nic jiného než přirozený krok.

Další důležitou osobností, která stojí za úspěchem Facebooku je investor Peter Thiel, spoluzakladatel internetového platebního systému PayPal. Všiml si Marka a nebál se zainvestovat do jeho vznikající firmy.

Facebooku a jeho databáze všelijakých studentů – nejodolnějších ze všech zákazníků – si začali všímat velké společnosti. Nabídky na odprodej ale nebyly nijak lákavé. S první takovou přišla až společnost Yahoo. Ta byla ochotná za databázi se studenty dát právě rovnou miliardu. To už otřáslo i s tvrdohlavým Markem. Nejdříve na nabídkou přistoupil, ve finále ale cuknul. Chtěl si svůj projekt dál rozvíjet podle svého. Napříkald na Facebook chtěl přidat aplikace. A také ho propojit systémem doporučování a tipů s ostatními internetovými stránkami. To znamenalo další uživatele a Microsoft už byl ochoten za dvouprocentní podíl ve společnosti zaplatit 240 miliónů dolarů. Cena celého Facebooku se odhaduje v řádech miliard a několikanásobně překročila nabídku od Yahoo. Mark tak ukázal, že věřit ve vlastní nápad se vyplácí.


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.