Ikona českého automobilového designu a předseda asociace designérů ČR, Václav Král, dal světu myšlenku i po své smrti. Dříve automobilový závodník, dnes osobnost ztvárňující moderní trend v automobilovém designu.
V automobilce Škoda Auto v Mladé Boleslavi působil až do konce šedesátých let a jeho přítomnost měla pro vývoj automobilky velký význam. Po odchodu ze Škodovky působil ve společnosti Metalex, ve které vyráběl formulové automobily Škoda, Easter a Mondial a různé autokrosové speciály. Vzhledem k jeho vášni k závodění nezanevřel ani na vlastní škálu automobilů a zkonstruoval mnoho autokrosových a silničních speciálů pod značkou Baghira.
Známé jsou například Buggy a Spider. Na sklonku své závodní kariéry v sedmdesátých letech se začal věnovat průmyslovému návrhářství a designu. Nejznámějšími výrobky té doby bylo studentské vozítko s názvem Havel Buggy, či MTX Roadster na podvozku Škoda Favorit. Unikátním kouskem byla například i sportovní Tatra MTX V8, či Jawa Athena.
Před svou smrtí byl známý jako konstruktér závodních tahačů Baggyra. Významným počinem byla například i výroba repliky první makety Porsche 365 pro Německé národní muzeum v Mnichově. Kromě automobilových unikátů se podílel na výtahu Národní galerie ve Veletržním paláci. Do historie se zapsal ina akademické půdě jako pedagog ČVUT v Praze. Umřel 26. října 2005.