Rady a tipy

19.05.2020
Jak dál se svým startupem? Jste founder startupu a ocitli jste se s týmem v době, kdy jste měli "raisovat" a nic se neděje? Kdy probíhalo jednání s investorem, ale teď nevíte, co dál, ať už z důvodu, že se investor "stáhnul" nebo tápete nad dalšími kroky s vaším projektem?Tohle jsou "milníky", které řeší určitě řada z vás. Právě proto jsme s naším týmem spustili program pro všechny startupy i mimo naši databázi. Ocitli jste se v situaci, kdy potřebujete poradit, co s vaším startupem?Přišla krize a máte strach, jak na to budou reagovat investoři?Zvažujete, zda vůbec oslovit soukromé...
30.04.2020
Někdy mě trochu překvapuje, jak mohou lidé žádat o významné peníze a přitom naprosto podcenit přípravu svých podkladů. Chápu, že ne každý ví, jak sestavit business plán, vypracovat SWOT analýzu nebo mít poctivě vyplněný lean canvas. Ale v dnešní multimediální době, kdy jsou všechny informace dostupné na internetu, ať už jako vzory nebo tutoriály, lze jednoduše najít návod, od kterého se dá odpíchnout. To je však právě kámen úrazu.Mladí lidé toužící po vlastním podnikání a svobodě totiž mnohdy nechtějí vydat více energie, než jim jejich pohodlí dovolí. V tomto případě je lepší se do...
23.11.2019
Když se řekne andělský investor nebo angel investor, je to spojení, pod kterým si málokdo umí představit jeho pravý význam a poslání, které tato důležitá osoba může do našeho světa přinést. V dnešní zrychlené době nám digitální technologie a moderní aplikace poskytují prostředky měnit rychle prostředí, ve kterém žijeme. Je v naší moci dělat pozitivní (ale bohužel i negativní) změny a pokusit se ovlivnit svět kolem nás. Lidstvo právě vstupuje do fáze myšlenkové ekonomiky, tedy že se naše myšlenky každý den stávají realitou. Nápady obchodního charakteru se častokrát potýkají s nutností...
28.07.2019
„Je to tak, třebaže to je k nevíře, že jeden přehmat ve skříni vyvolá dojem šejdíře. Holt je to pravda odvěká – šaty i dnes dělaj člověka“, tak by mohl znít zmodernizovaný text známé písničky od Voskovce a Wericha. Co si tedy obléct, když vás čeká opravdu důležitá schůzka s investorem, chcete působit důvěryhodně s cílem zaujmout a ideálně uzavřít obchod? První dojem – polovina (ne)úspěchuPředstavte si schůzku s investorem jako první rande. Oba se vidíte poprvé a nic moc o sobě nevíte. Bude vám více imponovat potenciální protějšek, který na vaše první setkání dorazí ve pomačkaném...
08.06.2019
Častokrát slýcháme, že startupy jsou doména mužů a že ženy hrají v oblasti zakládaní firem a nových nápadů významně menší roli. Jak to tedy doopravdy je?Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že 80 až 90 % autorů projektů, kteří navštěvují naše kanceláře, jsou muži. Je ale také pravda, že v posledních letech se situace začíná měnit. Je to patrné zejména v oblasti coworkingových center, kde mladé projekty a jejich zakladatelé spolu sdílejí pracovní prostory i zkušenosti. Když pak takový prostor našich partnerů navštívíme, všímáme si rozšiřujícího se ženského elementu, než tomu bylo v minulosti....
05.05.2019
Víte, co jsme již mnohokrát řekli novým klientům, kteří k nám přišli hledat investora do svého projektu? “Můžete mít sebelepší produkt nebo službu, ale v momentě, kdy se o tom nikdo nedozví, je celá práce zbytečná.” A tak to opravdu je. Marketing je stěžejní součást ověření, uvedení a akcelerace projektu vůči trhu a mělo by na něj myslet prakticky od počátku.Obecně se u startupů uvádí, že náročnost marketingu mnohdy přesahuje i polovinu rozpočtu celého projektu. A proto může být jak dobrým, tak zlým pánem, pokud se správně neuchopí.Marketing jako zpětná vazbaČasto se stává, že noví klienti...
14.04.2019
Častokrát se v naší praxi potkáváme se situacemi, kdy má zakladatel startupu obavy, že mu v průběhu přípravy či uvedení své myšlenky v realitu jeho nápad někdo ukradne.Z naší zkušenosti je tato paranoia spíše zbytečná, ale na druhou stranu je vhodné být opatrný. Týká se to zejména osob, se kterými se při budování startupu dostanete do styku.K uvedení příkladu nemusíme chodit daleko, a to rovnou k založení největší sociální sítě na světě – Facebooku.Jak to vlastně bylo, s tím Facebookem?Když Mark Zuckerberg se svým parťákem Eduardem Saverinem přemýšleli, jak se v roce 2006 na elitní Harvardské...
26.03.2019
Ve světě, kterému vládnou peníze, je náležitě motivovaný tým na jedné prvních příček, která určuje případný úspěch mladého startupu. Bez podpory týmu totiž samotný zakladatel roztlačí svůj startupový vlak jen velice obtížně.Peníze až na prvním místěA jak tedy dostatečně motivovat svůj tým? Zpravidla fungují dvě možnosti, jak dát dohromady ty nejlepší lidi. První je získat dostatek financí od investorů, abyste si ten nejkvalitnější tým mohli koupit. Peníze totiž mají jednu výhodu. Lidé, včetně těch nejšikovnějších, je následují. A je to logické. Každý člověk musí platit svoje účty a ti, kteří...
10.03.2019
V dnešní době, kdy se neustále klade větší důraz na rychlost a kvalitu práce, je až k údivu, kolik lidí neřeší možnosti sebevzdělávání a mentoringu. Pokud si toto téma vztáhneme na autory nových projektů, tak ti mají mnohdy svou představu o tom, jak by měl jejich projekt fungovat, ale už často netuší, jak by měli fungovat oni sami, jak se zlepšovat a posouvat kupředu. A právě k určitému progresu slouží koučing, který vás provede osobnostním rozvojem, a mentoring, jenž vás nakopne k pracovnímu zlepšení. Hledat nové směry a rozvíjet sePokud se budeme bavit o koučingu, tak je...
05.03.2019
Vize je nejdůležitějším článkem každého začínajícího projektu, ale zároveň také bodem, který se snadno ztrácí ze zřetele. Jak s vizí pracovat, aby ji ctil i tým? A co dělat, když zjistíte, že zmizela?Společný cílAbychom si mohli říct, co dělat, když tým přestane věřit vizi, je dobré si i povědět, jak k ní přistupovat. Na samotném počátku by si měl autor se svými lidmi sednout a společně si stanovit společné představy, kam by měl projekt i jeho energie směřovat. Nejlepší je sepsat si veškeré nápady do dokumentu. Vždyť vize firmy je svým způsobem něco jako stanovy, ústava či všeobecně...

Stránky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman
Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
Haštalská 1072/6
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

© 2010 - 2020 Genesis Invest s.r.o.