Jak vytvořit propracovaný podnikatelský plán?

  1. Nejprve si vytvořte stručný, leč výstižný popis vašeho podnikatelského úmyslu. Nejlepším vodítkem ke splnění této části je situace, kdy posluchač pochopí myšlenku vašeho projektu dříve, než vykouří jednu cigaretu. Tím máte splněnou první část podnikatelského plánu –  a tou je stručný popis.
  2. V druhé řadě je třeba se zaměřit na detailně propracovaný plán obsahující veškeré detaily potřebné k jeho realizaci. V této oblasti je třeba popsat funkčnost, výrobu, chod projektu, zmapování konkurence, dosažené cíle a další aspekty zasahující do produkční části projektu. Této oblasti je třeba věnovat opravdu veškerou pozornost. Nedostatky v této otázce by mohly být pro celý projekt velkým rizikem.
  3. Třetím bodem je časový harmonogram a náročnost realizace projektu. V této oblasti je třeba vytvořit jasné cíle v časových horizontech odrážející situaci na trhu, konkurenční prostředí, základní kapitál, marketingové strategie a jejich výsledky apod.
  4. Ve výše uvedením bodě je zmínka o marketingové strategii. To je jedna z dalších oblastí, které je třeba věnovat dostatek času, neboť bez reklamy a marketingu se dnes na trhu lze jen těžko úspěšně pohybovat. Zde je tedy třeba popsat způsoby, jak se bude produkt prodávat a na trhu klientům nabízet, jaké způsoby mediální podpory jsou vhodné zvolit, či jaké náklady na reklamu je třeba vynaložit.
  5. Důležitou součástí podnikatelského plánu je finanční náročnost projektu. Veškerá finanční náročnost, tj. prvotní investice, náklady na chod projektu, na mediální kampaň a marketing apod.
  6. Poslední důležitou oblastí jsou rizika, která sebou projekt nese. Rizika, která sebou nesou oblasti, jako například marketingová strategie, konkurenčního prostředí, náročnosti realizace apod. Kritické zamyšlení a snaha podívat se na projekt z kritického hlediska je jedním z hlavních pilířů úspěšného business plánu.
PřílohaVelikost
PDF icon busyman_vzorovy-podnikatelsky-plan.pdf869.19 KB

Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.