A zase ta analytika. Zatímco Socialbakers se zaměřují na sociální sítě a Brand Embassy zase na zákaznickou podporu, ostravská firma MonkeyData se snaží zúročit své zkušenosti z e-commerce a poskytuje analýzy z e-shopu.
Ostrý start služby proběhl loni po prázdninách a od té doby posbírala firma kolem devíti set klientů. Investice se má pohybovat v řádu vyšších statisíců dolarů a na svědomí ji má investiční firma Solotron.
Za tou stojí bývalý dlouholetý šéf úseku fúzí a zahraničních akvizic polostátního energetického gigantu ČEZ Vladimír Schmalz. Ten už se startupy začal experimentovat loni, když vstoupil prostřednictvím Solotronu do Energomonitoru.
„Můj zájem pramenil z toho, že MonkeyData nenabízí něco, co je jenom na papíře nebo v něčích hlavách, ale reálnou službu, která již generuje tržby a rozvíjí se podle potřeb zákazníků,“ tvrdí Schmalz.
Ideální test
Investice má pomoci především v marketingu a při zahraniční expanzi. Spoluzakladatel a šéf startupu Jan Laštůvka by s investorem v zádech rád ještě letos pronikl na německý, anglický a polský trh.
„S Vladimírem jsme se shodli v naší vizi a naše jednání probíhalo rychle a věcně. Kromě kapitálu vidíme velkou přidanou hodnotu ve zkušenostech, které nám mohou pomoct při zahraniční expanzi a budování společnosti,“ dodává Laštůvka s tím, že Schmalz nebyl jediný investor, se kterým vyjednávali. V podstatě řešili vstup investora už od loňského podzimu a kontakty sháněli i na loňském Pioneers Festivalu ve Vídni.
Laštůvkova firma už má za sebou zkušenosti z polského akcelerátoru. Stala se totiž prvním českým zástupcem v krakovském hub:raumu, který provozuje Deutsche Telekom.
„Delší dobu jsme přemýšleli, jestli se chceme vydat cestou akcelerátorů nebo jít vlastní cestou a potencionální investory a partnery oslovit přímo,“ tvrdí Laštůvka s tím, že turboakcelerátor WARP jim přišel jako ideální test, který přinesl nové kontakty a zkušenosti. Zároveň nezabírá tolik času, protože trvá jen necelé dva týdny.