Ostravští MonkeyData ulovili skoro milion dolarů od investora z ČEZu

A zase ta analytika. Zatímco Socialbakers se zaměřují na sociální sítě a Brand Embassy zase na zákaznickou podporu, ostravská firma MonkeyData se snaží zúročit své zkušenosti z e-commerce a poskytuje analýzy z e-shopu.

Ostrý start služby proběhl loni po prázdninách a od té doby posbírala firma kolem devíti set klientů. Investice se má pohybovat v řádu vyšších statisíců dolarů a na svědomí ji má investiční firma Solotron.

Za tou stojí bývalý dlouholetý šéf úseku fúzí a zahraničních akvizic polostátního energetického gigantu ČEZ Vladimír Schmalz. Ten už se startupy začal experimentovat loni, když vstoupil prostřednictvím Solotronu do Energomonitoru. 

„Můj zájem pramenil z toho, že MonkeyData nenabízí něco, co je jenom na papíře nebo v něčích hlavách, ale reálnou službu, která již generuje tržby a rozvíjí se podle potřeb zákazníků,“ tvrdí Schmalz.

Ideální test

Investice má pomoci především v marketingu a při zahraniční expanzi. Spoluzakladatel a šéf startupu Jan Laštůvka by s investorem v zádech rád ještě letos pronikl na německý, anglický a polský trh.

„S Vladimírem jsme se shodli v naší vizi a naše jednání probíhalo rychle a věcně. Kromě kapitálu vidíme velkou přidanou hodnotu ve zkušenostech, které nám mohou pomoct při zahraniční expanzi a budování společnosti,“ dodává Laštůvka s tím, že Schmalz nebyl jediný investor, se kterým vyjednávali. V podstatě řešili vstup investora už od loňského podzimu a kontakty sháněli i na loňském Pioneers Festivalu ve Vídni.  

Laštůvkova firma už má za sebou zkušenosti z polského akcelerátoru. Stala se totiž prvním českým zástupcem v krakovském hub:raumu, který provozuje Deutsche Telekom

„Delší dobu jsme přemýšleli, jestli se chceme vydat cestou akcelerátorů nebo jít vlastní cestou a potencionální investory a partnery oslovit přímo,“ tvrdí Laštůvka s tím, že turboakcelerátor WARP jim přišel jako ideální test, který přinesl nové kontakty a zkušenosti. Zároveň nezabírá tolik času, protože trvá jen necelé dva týdny. 

Autor: 
Jan Beránek

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.