Mobilní-sociální síť Path působí na trhu tři roky, pro mnoho lidí je však stále novinkou. Nedávno uzavřela v pořadí třetí 25 milionovou investici. Nikdo ale si ale u této sítě s 23 miliony registrovaných uživatelů není jistý, jak se jí opravdu daří. Zakladateli jsou bývalý senior platform manager z Facebooku Dave Morin a spoluzakladatel Napsteru Shawn Fanning
Co to vlastně Path je? Path je osobní sociální síť, kterou lze definovat jako zábavnou, jednoduchou a užitečnou. Je označována osobní z jednoho jednoduchého důvodu, protože síť uživateli pomáhá být v těsnějším kontaktu s přáteli a rodinou. Co tím mají ale vývojáři na mysli? Na této sociální síti můžete mít jen omezený počet přátel a těch nejbližších, víc přece nepotřebujete, nebo ano? S nimi sdílíte své fotografie, komunikujete přes soukromé zprávy aj.
Path lze definovat jako sociální síť, která si z jiných sociálních sítí převzala to, co se jí hodilo, a snažila se odstranit všechny chyby ostatních sociálních sítí. Path je plně funkční jen na mobilním zařízení (iPhone a Android), proto je do určité míry podobná Instagramu.
Path se od ostatních sociální sítí liší v tom, že si uživatel může přidat 150 přátel, tím dochází k omezení jen na vybrání důležitých kontaktů. S přáteli můžete sdílet fotografie, statusy, polohu, komunikovat přes soukromé zprávy a mnoho dalších. Path doslova pohlcuje své uživateli tím, že působí spíše jako hra, než jakákoliv ze sociálních sítí. Od prvního okamžiku Vás zaujme svým designem a nebude od ní chtít odtrhnout oči.
Situace Path je poněkud komplikovaná. I přes 23 milionů zaregistrovaných uživatelů není zcela jasné, jak se tomuto startupu daří. Během tří let své působnosti uzavřela tři investiční kola. Poslední, třetí proběhlo nedávno. Novým investorem Path je indonéská společnost Bakrie Global Group, která svou investicí ve výši 25 milionů dolarů, posouvá výši veškerých investicí tohoto startupu na hodnotu 65 milionů dolarů při celkové valuaci 400 až 500 milionů dolarů. Tohoto kola investice se zúčastnili již stávající investoři, např. Index Ventures, kteří se na sociální síti podílejí již od samého začátku startupu.
Odlišení Path od ostatních sociálních sítí je více než znatelné, avšak pro uživatele má určité nevýhody. Např. Díky svému omezenému počtu přátel a specifikaci na sdílení událostí jen s okruhem vašich nejbližších, došlo k úplné eliminaci styku s celebritami a firmami přes tuto sociální síť. Právě toto může mít určitý vliv nad potenciálním růstem aplikace Path.