Soutěžte s Unilever a získejte až 200 tisíc eur.

Soutěž oceňuje mladé lidi, kteří mají zajímavý podnikatelský nápad prospívající společnosti nebo životnímu prostředí. Vítězové získají finanční i odbornou pomoc. Loni vyhrál Indonésan s nápadem, jenž převádí hodnotu odevzdaného odpadu na zdravotní pojištění.

Mladí lidé do třiceti let se mohou hlásit se svými nápady na výrobky, služby nebo aplikace, které řeší kritické problémy udržitelného rozvoje do kreativní soutěže Unilever Sustainable Living Young Entrepreneurs Awards.

Nejúspěšnější finalisté získají dohromady více než 200 tisíc eur, tedy přes pět milionů korun a budou mít možnost využít pomoc s rozvíjením nápadů během dvoudenního soustředění na univerzitě v Cambridge s odbornými poradci. Absolutní vítěz navíc obdrží prestižní ocenění prince z Walesu Young Sustainability Entrerpreneurs Prize.

V loňském roce soutěže, který byl prvním ročníkem, se zúčastnilo více než 500 zájemců z 90 zemí. Zvítězil projekt 24letého Gamala Albinsaida z Indonésie, který vyřešil problém odpadu a zdravotnické péče v domácnostech s nízkými příjmy.

V projektu, který už běží, je hodnota odevzdaného domácího odpadu převedena na zdravotní pojištění. Albinsaid si založil vlastní firmu, která kupuje od lidí biologický odpad a zajišťuje jim za to pojištění. Jeho firma už pomohla více než dvěma tisícům lidí. 

Loňský ročník hodnotí kladně generální ředitel Unileveru Paul Polman: "Mladí lidé jsou klíčem k řešení mnoha problémů naší planety a loňští finalisté jsou toho důkazem. Mladí představují skoro 50 procent populace v rozvojových zemích a jsou bezpochyby budoucností vývoje naší země. Je proto nezbytné je neustále podporovat a investovat do jejich nápadů."

Zájemci se v novém ročníku soutěže mohou registrovat až do 1. srpna 2014 na webu www.changemakers.com/SustLiving. Vybraní finalisté budou oznámeni na konci října 2014 a vítězný projekt bude vyhlášen v lednu 2015.

Společnost Unilever, výrobce potravin a výrobků péče pro domácnost, založila v roce 2012 nadaci The Unilever Foundation, která se zaměřuje na kvalitu života hned v několika oblastech: hygienické podmínky, přístup k pitné vodě, výživa a lepší životní styl. Unilever proto založil partnerství s pěti globálními neziskovými organizacemi: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the Children.

V listopadu 2010 společnost představila Unilever Sustainable Living Plan (Plán udržitelného rozvoje), který si klade za cíl pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 procent zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o polovinu.

Unilever se už 13. rok v řadě drží v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index v kategorii potravin. Tento index částečně vychází z hospodaření, sociálních závazků, vlivu na životní prostředí a výsledků společnosti.

Autor: 
Zuzana Keményová

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.