Poradíme Vám, jak si nenechat rozkrást firmu

Lupiči již zdaleka nepředstavují takovou hrozbu pro firmy. Větším strašákem jsou vnitřní hrozby, především tedy rozkrádání společnosti ze vnitř. Vnitřní napadání způsobí společnosti velké ztráty, které se mohou pohybovat od sto tisíců až po milion. V tomto článku vám poradíme, jak se těmto vnitřním hrozbám vyvarovat. 

Počet společností obávajících se, že společnost utrpí ztráty především kvůli vnitřním chybám, roste. Proces než se zjistí příčina úbytku peněžních prostředků společnosti, není vždy rychlý, což se jednoznačně projeví ve ztrátách společnosti. Ztráty mohou dosahovat hodnoty sto tisíců až milionu, což není pro žádnou společnost příjemné.

O možnostech úniku peněz popisuje z vlastní zkušenosti partnerka nejmenované společnosti: „Vše začalo, když účetní jednou nedopatřením zaplatila fakturu dvakrát. Jelikož chybu zaznamenala sama a nikdo ji na ni neupozornil, zjistila, že to vlastně nikdo nekontroluje a nikomu nevadilo, že daná faktura byla zaplacena dvakrát.“

 

K tomu, abyste se vyvarovali těmto hrozbám, vám přinášíme několik užitečných rad:

  1. Zavedení jasných pravidel ve firmě

Stanovení pravidel hned na začátku pracovního poměru se zaměstnancem vám může ušetřit zbytečných starostí a nedorozumění. Zaměstnanci si musí být vědomi, co si smí dovolit a co naopak ne a jaké postihy na ně čekají v případě, že poruší pravidla. Nastavení firemních pravidel může být pro každé firemní oddělení individuální. Zvláštní důraz by měl být kladen na zaměstnance, do jejichž činností práce patří uzavírání smluv, obchodování s firemním majetkem, správa firemních účtů apod.

 

  1. Zeptejte se na názor zaměstnanců

Zaměstnanci si mnohdy mohou všimnout více věcí, než vy, proto je podstatné, abyste s nimi komunikovali. Mnohdy vás mohou upozornit na věci, které ve firmě nefungují nebo na mechanismy, které ve firmě chybí. Komunikace s nimi vám tedy může pomoci v identifikaci daného problému společnosti, avšak si musíte dát pozor, aby nedošlo k tomu, že budete zaměstnance nutit, aby na ostatní donášeli.

 

  1.  Nespoléhejte na věrnost zaměstnanců

Na loajalitu zaměstnanců nelze v každém případě spoléhat. I když danému zaměstnanci důvěřujete, měli byste i tak být opatrní, protože nikdy nevíte, kdy by se vám vaše důvěra mohla vymstít. Proto nesvěřujte své autorizační klíče v rámci bankovnictví nikomu. Zde není od věci být opatrnější a mít i např. nad vaší účetní kontrolu.

 

  1. Mějte přehled nad pohybem peněz

Jako vlastník vaší společnosti byste měli mít celkový přehled o veškerých aktivitách dané firmy. Proto vám radíme, abyste sledovali finanční toky vaší společnosti. Nejen, že budete mít kontrolu, ale budete mít také jistotu, že vaše peníze jsou využity tam, kde je to potřeba.  Zabráníte tak nepříjemnostem, kdy by mohly být dané faktury úmyslně proplaceny dvakrát.

 

  1. Nepodceňujte kontrolu obchodníků

Všímejte si činnosti svých obchodníků. Právě oni patří do nejrizikovější skupiny zaměstnanců. Jejich práce je především spojena s výsledky souvisejícími s cíly společnosti. Pokud jsou jejich výsledky netypické a v krátké době uzavřeli velké zakázky se stejnými společnostmi, něco nejspíš nebude v pořádku.

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.