Kdy nechodit za investorem, aneb co radí investor Ondřej Bartoš?

Místo

Hlavná 698/19
93025 Vrakúň
Slovensko
SK

Pokud si nejste jistí, že do toho chcete jít na 100 % - podnikání se nedá dělat napůl při zaměstnání. Venture kapitalisté potřebují, abyste s podnikáním vstávali i usínali.

Nechoďte za investorem, pokud nemáte ambice ideálně změnit svět - žádný z velkých podnikatelů nezačal podnikat s tím, že si potřebuje vydělat na PlayStation.

Když nemáte byznys plán - Ondřej Bartoš je přesvědčený o tom, že může nesmírně pomoci (ve skutečnosti byznys plány miluje). "Poprvé jsem byznys plán neměl, přesto firma založená v roce 1996 stále funguje. V roce 2000 jsem měl byznys plán, všechno sedělo, marketingový plán byl nádherný a firma zkrachovala po roce. Z toho vyplývá, že byznys plán není samospasitelný. Když ho ale napíšete správně, zvýšíte šance na úspěch," řekl na přednášce.

Když nemáte byznys model - to znamená, že nevíte, jak na byznysu vydělat. Na internetu jsou veličiny jako návštěvnost zaměňovány za dolary v kapse. Facebook přivedla vysoká návštěvnost a neexistence byznys modelu na pokraj krachu.

Trh nemá potenciál - jestliže si zvolíte podnikání na trhu, který nemá možnost uživit vaši firmu, byznys plán vám nepomůže.

Produkt neřeší problém - když chcete podnikat, zamyslete se několikrát, jestli váš produkt vůbec někdo chce. Podnikání vždy řeší nějaký problém, i když to na první pohled není zřejmé.

Pokud neznáte trh, zákazníka a konkurenci - podnikatelé často říkají, že jejich produkt nemá konkurenci, čímž ovšem prozrazují svoji neznalost. Konkurence vždy existuje, i když může být "jen" nepřímá.

Pokud nejste nadšení - z podnikatele musí být cítit obrovské nadšení a zapálení pro věc. Když budete sami pochybovat o svém byznysu, jak chcete přesvědčit investora, aby vám dal svoje peníze?

Pokud jste neudělali všechno, co jste mohli udělat před schůzkou - neříkejte na setkání s investorem, že jste ještě nestihli dokončit průzkum trhu. Raději přijděte za měsíc, ovšem perfektně připraveni. Udělejte naprosto všechno, co lze uskutečnit bez peněz požadovaných od investora.

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.