Facebook změnu v oficiálním vyjádření odůvodňuje tím, že současné metriky upřednostňovaly nedůležité (neboli zábavné) příspěvky, avšak opravdu důležitá sdělení kvůli nedostatku liků a interakcí zapadla. K tomu, co nás zajímá, se totiž obzvlášť v případě zásadních událostí nutně nemusíme vyjadřovat – lze si to představit na příkladu negativní zprávy, u níž like často působí tak nějak nepatřičně.
V praxi to bude fungovat tak, že Facebook bude monitorovat, kdy se uživatel zastaví při scrollování ve svém news feedu. Když u některého příspěvku zůstane delší dobu, bude to signál, že je pro něj příspěvek zajímavý. Na základě toho bude určovat, jaké příspěvky se uživateli budou do budoucna zobrazovat, což má samozřejmě vliv na počet uživatelů, kterým se budou zobrazovat konkrétní příspěvky konkrétních stránek.
Není to zcela jednoznačné
Jak je řečeno v oficiálním vyjádření, to, že někdo u příspěvku tráví hodně času, ještě neznamená, že ho zajímá. Jako příklad uvádí uživatele, který má pomalé připojení – ten bude u příspěvků logicky trávit víc času, než se jimi proscrolluje. Také není vyřešeno, jak se bude počítat doba strávená u příspěvků ve chvíli, kdy se člověk u některého zastaví a začne se věnovat jiné záložce prohlížeče nebo něčemu v offline světě.
Podle slov Facebooku změna metriky nebude mít zásadní vliv na obecnou míru zobrazovanosti příspěvků stránek. Zdá se tedy, že tentokrát nebudou firemní stránky ochuzeny o zobrazení, jak už je u podobných novinek zvykem.