Makro hledá deset nejlepších technologických start-upů pro gastronomii. Za nápady zaplatí

Makro hledá deset nejlepších technologických start-upů pro gastronomii. Za nápady zaplatí

Metro Group, majitel Makra, chce vyplatit až 30 milionů deseti technologickým start-upům.

Primárně chce najít zajímavé projekty z gastronomie. Metro letos koupilo podíl ve velkém kalifornském projektu Culinary Agent na hledání talentů pro gastronomii.

Skupina Metro, která je majitelem českých velkoobchodů Makro, potřebuje držet krok s technologiemi a podchytit si ještě větší skupinu zákazníků. Z toho důvodu se rozhodla v létě najít deset inovativních technologických projektů, které jednotlivě podpoří zhruba třemi miliony korun. "Dosáhnout na ně mohou i české firmy, jejichž nápady pak chceme vyvézt do všech zemí, v nichž působíme," uvedl šéf českého Makra Guillaume Chene.

Makro, které v Česku obsluhuje klienty z gastronomie, menší firmy a malé obchodníky (typicky vietnamské večerky), primárně hledá technologické start-upy zaměřené na služby pro restaurace a hotely. Nápady by se mohly dotýkat třeba doručování potravin či usnadnění systému rezervací.

"Do soutěže Techstars METRO Accelerator se může přihlásit každý s novým nápadem nebo již rozběhnutou firmou bez ohledu na věk," přiblížil mluvčí Makra Ivan Tučník s tím, že uzávěrka přihlášek je 3. srpna.

Projekty by měly být koncipovány tak, aby sloužily Makru i jeho zákazníkům. Společnost si je tím bude moci ještě více připoutat k sobě.

Hotely a restaurace už nyní tvoří významnou klientskou základnu řetězce v Česku - vytváří mu asi třetinu obratu. V celé Evropě obsluhuje Metro Cash & Carry celkem dva miliony zákazníků.

Klienti z gastronomie přitom stále více upřednostňují takzvaný delivery servis - službu, kdy Makro přímo zaváží své zboží zákazníkům poté, co si ho u něj objednají. "Tato služba už nám tvoří 12 procent veškerých prodejů," podotkl Tučník.

Restaurace a hotely hledají také další firmy na trhu, které podobnou službu nabízejí. Konkurencí Metra je tak dnes globální e-shop Amazon nebo elektronické obchody, které provozují velké řetězce, jako je třeba Walmart.

Restaurace a hotely jsou nicméně pro celé Metro stále rostoucí a více utrácející skupinou klientů. "Tržby Metro Cash & Carry ve čtvrtletí rostou zhruba o jedno procento. Rosteme více v restauracích než u obchodníků," uvedl na nedávném setkání s investory v Berlíně Olaf Koch, celoevropský šéf skupiny.

Skupina Metro nedávno koupila podíl také v americkém start-upu Culinary Agent, aplikaci, která pomáhá najít restauracím vhodné zaměstnance. V nových start-upech ale zatím získávat podíly nechce.

Autor: 
Lucie Hrdličková